سکوت معنادار فرماندار میاندورود !
سکوت معنادار فرماندار میاندورود !
آنچه سبب شگفتی است سکوت معنادار فرمانداری میاندورود است که تاکنون به گزارش مذکور و سه جوابیه آن، واکنشی نداشته و به اصطلاح خود را بیرون از گود نگهداشته در حالی که در گزارش «اسلام آباد را دریابید» مردم از بی تفاوتی فرمانداری نسبت به این ماجرا گلایه داشتند.

تیرنگ نیوز- مجید ساجدی فر: پس از درج گزارشی از وضعیت نامناسب راههای میاندورود در روزنامه تیرنگ با تیتر «اسلام آباد را دریابید»، سه جوابیه از دستگاه های مرتبط به دفتر روزنامه تیرنگ ارسال شد.

ابتدا اداره کل راه و شهرسازی مازندران در جوابیه ای با این مضمون عنوان کرد: «محور اسلام آباد- گهرباران از محورهای فرعی استان است که براساس قانون بودجه تامین منابع اعتباری بایستی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت پذیرد و برابر تعریف سازمانی مسئولیت نگهداری و بهسازی آن با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد».

در ادامه، اداره کل راهداری استان مازندران به جوابیه راه و شهرسازی واکنش نشان داد و در جوابیه ای جداگانه عنوان کرد: «از ابتدا چهار راه آزادگان تا چهار راه ورکلای اسلام آباد به طول 7.5 کیلومتر بوده که 700 متر ابتدایی آن جز حوزه شهری و 6.8 کیلومتر مابقی تحت پوشش اداره راهداری می باشد. از چهار راه ورکلا تا سه راه گهرباران نیز محور تحویل و تحت پوشش منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بوده، همچنین عملیات اجرایی احداث ساخت پل جدید نکاچوب توسط همکاران پر تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان در دست اجراست…».

جوابیه راهداری مازندران نشان می دهد علاوه بر راهداری مازندران و راه و شهرسازی استان، رد پای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نیز در آن پروژه دیده می شود و همین موجب شد تا اداره کل بنادر امیرآباد نیز وارد ماجرا شود و به نقطه نظرات اداره کل راهداری استان واکنش نشان دهد.

اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد معتقد است: وظیفه اصلی بندر راه سازی نیست و صرفا با دستور وزیر راه و پیگیری نمایندگان وقت، تنها مسئولیت 20 کیلومتر از این محور را در جهت کمک و تسریع اتمام پروژه برعهده دارد و مسئولیت مابقی با راهداری استان و راه و شهرسازی است.

در بخشی از جوابیه بندر امیرآباد آمده است: «اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد مکلف به تعریض و ایمن سازی محور ورکلا – گهرباران بطول ۲۰ کیلومتر است و تعهدی در مابقی مسیر که وظیفه نگهداری آن در قانون مشخص است، ندارد».

در این میان، آنچه سبب شگفتی است سکوت معنادار فرمانداری میاندورود است که تاکنون به گزارش مذکور و سه جوابیه آن، واکنشی نداشته و به اصطلاح خود را بیرون از گود نگهداشته در حالی که در گزارش «اسلام آباد را دریابید» مردم از بی تفاوتی فرمانداری نسبت به این ماجرا گلایه داشتند. در بخشی از آن گزارش آمده است:

«ساکنان اسلام آباد می گویند در طول سالیان متمادی، سهم آن ها از این جاده ی کم عرض و بی قواره، در بهار و تابستان، آلودگی های ناشی از گرد و خاک زیاد بوده و در پاییز و زمستان، گل و لای و آب گرفتگی فراوان».

«بومیان می گویند ظرفیت پایین جاده، افزایش روزافزون وسایط نقلیه و عبور و مرور ماشین های سبک و سنگین، کم توجهی تاریخی به آسفالت این محدوده و دردسرهای آن، سال هاست امان آن هارا بریده و کسی نیست که به دادشان برسد».

«ساکنان اسلام آباد می گویند بارها به فرمانداری میاندورد مراجعه کرده اند اما آقای فرماندار هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت این محور یا سایر معضلات میاندورود – حتی یک مصاحبه و گفتگوی ساده- نمی کند».

گروه رسانه ای تیرنگ، این حق را برای فرمانداری میاندورود قائل است که جهت تنویر افکار عمومی، مواضع و نقطه نظرات خود را درباره محور اسلام آباد جهت انتشار در این رسانه اعلام نماید.