انتخابات کانون مداحان به زمان دیگری موکول شود
انتخابات کانون مداحان به زمان دیگری موکول شود
رئیس کانون مداحان ساری با بیان اینکه در این دوره با توجه به شیوع بیماری کرونا چندان راغب به برگزاری آن در زمان فعلی نیستیم، افزود: نظر ما این است که انتخابات به زمان دیگری موکول شود چرا که اگر خدای ناکرده از بین 250 نفر، یکی ناقل باشد ممکن است به بقیه سرایت کند.

تیرنگ نیوز- گروه فرهنگی: علی اکبر صفری رئیس کانون مداحان ساری در گفتگو با تیرنگ با اشاره به برگزار شدن انتخابات کانون مداحان در روز جمعه سوم مرداد اظهار کرد: این انتخابات هر 4 سال در سطح کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود و تصمیم برگزاری انتخابات و تعیین زمان آن با سازمان تبلیغات کشور است.

وی با بیان اینکه در این دوره با توجه به شیوع بیماری کرونا چندان راغب به برگزاری آن در زمان فعلی نیستیم، افزود: نظر ما این است که انتخابات به زمان دیگری موکول شود چرا که اگر خدای ناکرده از بین 250 نفر، یکی ناقل باشد ممکن است به بقیه سرایت کند.

صفری، تصریح کرد: فعلا ابلاغیه زمان برگزاری انتخابات درروز جمعه، به کل کشور ارسال شده است. البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و ممکن است برگزاری انتخابات در جلسات روزهای آینده تغییر یابد و به زمان دیگری موکول شود.

رئیس کانون مداحان ساری، با بیان اینکه فقط مداحانی حق شرکت در انتخابات را دارند که در سامانه طوبا ثبت نام باشند و نام شان در لیست سازمان تبلیغات درج شده باشد، گفت: تعداد مداحانی که در مرکز استان، حق رای دارند 212 نفر است و برای رای دادن حتما باید کارت ملی و شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: از بین این 212 نفر، 22 نفر کاندیدای این انتخابات شدند که در نهایت از بین آن ها 7 نفر به عنوان عضو اصلی و 3 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

صفری با اشاره به فعالیت چند ده ساله خود در کانون مداحان، بیان کرد: سالیان دراز است در این حوزه فعالیت دارم و در طول سال و در مراسم های مختلف مذهبی برای رضای خدا مداحی می کنم و دستمزدی دریافت نمی کنم. ما نیازی به حمایت شخصی، گروهی یا مسئولی نداریم، نیاز ما فقط به امام حسین و ائمه معصومین است. در طول این سال ها فقط توانستیم چند نفر (زیر 10 نفر) را از طرف کانون مداحان بیمه کنیم و مستمری بگیر شوند که واقعا مستحق آن بودند.

رئیس کانون مداحان ساری با بیان اینکه دفتر رسمی ما در خود سازمان تبلیغات است، گفت: البته خودم به صورت خودجوش و به تنهایی یک مجموعه ای را به همین منظور در ابتدای سیزده پیچ ساری، پشت امامزاده یحیی با 500 متر بنا احداث کردم که در آن گروه های سنی مختلف از نونهالان، نوجوانان، جوانان میان سالان و کهنسالان اعم از آقایان و بانوان فعالیت دارند.

وی، افزود: برای احداث آن، یک ریال از کانون کمک نگرفتم و صفر تا صد آن را خودم انجام دادم، نه اینکه همه را جیب خودم هزینه کرده باشم از قدرت چانه زنی و به اصطلاح از کوپن هایم استفاده کردم و از این جهت ساری تنها شهر در کشور هست که آموزشکده و پژوهشکده کانون مداحان و شعرای آیینی دارد و از مداحان بنام کشوری و استانی برای آموزش و انگیزش نسل های مختلف استفاده می کنیم.

صفری با بیان اینکه در شرایط فعلی، فعالیت مان به خاطر ویروس کرونا تعطیل است، گفت: عادت کردیم به جای اینکه دست هم را بگیریم دنبال خودزنی و تخریب هم هستیم. امام حسین (ع) همه زندگی اش را فداکرد اما متاسفانه برخی از ما، امام حسین را نردبان پیشرفت خودمان می کنیم و از آن حضرت هزینه می کنیم.

رئیس کانون مداحان ساری در پایان گفت: جهت ریا نشدن معمولا با رسانه ها مصاحبه و گفتگو نمی کنم امروز هم نمی خواستم ورود کنم اما شد دیگر…