بدهی ۶۰۰ هزارمیلیارد تومانی دولت به سازمان اجتماعی باید پرداخت شود
بدهی ۶۰۰ هزارمیلیارد تومانی دولت به سازمان اجتماعی باید پرداخت شود
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: دولت مبلغ ۶۰۰ هزار میلیاردتومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و امیداریم در لایحه بودجه سال آینده به صورت شفاف به بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخته شود.

تیرنگ نیوز : نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: دولت مبلغ ۶۰۰ هزار میلیاردتومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و امیداریم در لایحه بودجه سال آینده به صورت شفاف به بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخته شود.

نصرالله دریابیگی به اتفاق رئیس و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستانهای نور و محمودآباد با ولی الله فرزانه (نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفتگو کردند.

دریابیگی در این نشست، با اشاره به مشکلات روز کارگران و بازنشستگان گفت: در بحث درمان و معیشت، کارگران و بازنشستگان در شرایط بسیار بد و سختی به سر می‌برند. بیش از ۷۰درصد حداقل‌بگیر هستند و حقوق و دستمزد دریافتی، کفاف ۱۰ روز هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

وی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: در لایحه؛ دولت باید شفاف به سهم سازمان تامین اجتماعی توجه داشته باشد تا سازمان بتواند ۲۵ درصد طلب بازنشستگان در همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را پرداخت و تسویه کند. دولت مبلغ ۶۰۰ هزار میلیاردتومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور در خصوص حوزه درمان، خواهان حذف درخواست کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر ۹.۲۷ به خزانه دولت از طریق کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی شد.

فرزانه، نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی نیز جهت رفع مشکلات معیشتی و درمانی بازنشستگان و کارگران اعلام آمادگی کرد تا این موضوع را با دیگر نمایندگان پیگیری کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایلنا مازندران