دانش آموزان استثنایی نیازمند حس ترحم و دلسوزی نیستند
دانش آموزان استثنایی نیازمند حس ترحم و دلسوزی نیستند
این مسئول تیرنگ را روزنامه‌ای دانست که صادقانه، خالصانه و بدون چشم داشت و بدون جانبداری رسالت خود را در آگاهی بخشی و مطالبه گری دارد و هزینه ها را برای پیگیری حق مردم می‌پذیرد.

 

تیرنگ:
سید سروش ساداتی جمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در گفت‌وگو با تیرنگ با بیان اینکه هفدهم مرداد به نام تلاشگران عرصه رسانه و زحمتکشان این حوزه که در نشر حقایق و واقعیت‌ها گام بر می‌دارند نامگذاری شده گفت: اصحاب رسانه پیش قراولان اطلاع رسانی هستند و با تعهد خبررسانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران وجدان بیدار و زبان حقیقت جو هستند و با پیشنهاد سازنده نقش محوری در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری دارند، گفت: این افراد حقیقت جو هستند.
وی یاد شهدای خبرنگار را گرامی داشت.
ساداتی جمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مازندران افتخارات بزرگی را کسب کرد، گفت: برای اولین بار کسب رتبه اول در شاخص های اختصاصی ملی و استانی را به دست آوردیم که حداقل در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است، همچنین ۲۵ مقام کشوری در الگوی برتر یاددهی و یادگیری کشور داشتیم و صد مقام کشوری در زمینه فرهنگی و هنری، ۳۹ مقام کشوری در زمینه ورزشی، چندین مقام در دوره های هنرهای آوایی و نمایشی و کسب رتبه ۲۴ در کنکور سراسری توسط مرحوم سید اسماعیل نصرالهی از افتخارات ما بود.
این مسئول از سنجش نو آموزان از بدو ورود به مدارس ابتدایی در گذشته با نیرو آزاد در مراکزی که به عنوان سنجش در تابستان در نظر گرفته می‌شد، گفت و افزود: در دو سال گذشته در مرکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی به هنگام توسط معلمان رسمی آموزش و پرورش استثنایی که دوره های لازم را دیدند انجام می‌شود این کار به جای تابستان در طول سال انجام می‌شود و خانواده این فرصت را دارد که کارهای مداخله‌ای انجام دهد.
ساداتی جمالی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت این رویه را در پیش گرفت تا در برخی امور مداخله طلایی داشته باشد، گفت: ما صبر می‌کردیم بچه هفت ساله شود و آن زمان طلایی برای درمان از دست می‌رفت اما امروز از بدو تولد مداخله می‌کنیم و همکاران ما در مراکز جامع معاینات اولیه را انجام می‌دهند
وی با بیان اینکه در گذشته ۲۳ مرکز داشتیم که در دو سال اخیر به ۳۱ مرکز در سطح استان افزایش یافت، گفت: سه مدرسه شهر مرزن آباد مدرسه سوادکوه و مدرسه چمستان و مرکز بزرگ طوبی مجیدایی آمل را به طور رسمی افتتاح کردیم و چهار مرکز بازسازی و نوسازی شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه سالن ورزشی اختصاصی کودک در مرکز استثنایی بابل با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی را داریم، گفت: همچنین مدارس استثنایی رامسر و بابلسر پروژه نیمه کاره هستند که ما پیگیرش هستیم.
وی با بیان اینکه مطالبات خانواده اوتیسم این بود در مرکز شهر مدرسه‌ای در نظر گرفته شود تا مجبور نباشند به روستایی که این مرکز را داشت بروند، اظهار کرد:با پیگیری انجام شده مدرسه اوتیسم به نام شهید مصطفی نوروزی افتتاح شد و اعتبار برای دو مرکز تخصصی اوتیسم در سفر رییس جمهور شهید اختصاص یافت.
ساداتی جمالی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی نیازمند حس ترحم و دلسوزی نیستند، اظهار کرد: امروز جامعه باید دانش آموز استثنایی را به عنوان فرد توانمند پذیرش کند.
وی با بیان اینکه ما بیست هنرستان فعال داریم ، اظهار کرد: دغدغه خانواده‌ها در گذشته این بود آیا فرزند ما بعد از ما می‌تواند زندگی کند آموزش و پرورش استثنایی دارد به این خواسته جامعه عمل می‌پوشاند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه انتظار ما این است شهرداران به ما کمک کنند، گفت: رفت و آمد دانش آموزان استثنایی هم سر فصل اعتباری دارد و هم جز وظایف دستگاه‌های خدمت رسان است، البته برخی شهرداری‌ها همکاری لازم را دارند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه انتظار این است تا بهزیستی نگاه ویژه به این دانش آموزان داشته باشد، گفت: دست نیاز به سوی خدای بزرگ و تک تک عزیزان دراز می‌کنیم و معتقدم برای این فرشتگان زمینی هر چقدر تلاش کنیم دین خودمان را ادا نکردیم.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها بازوی اصلی ما و حامی این دانش آموزان بودند، گفت:همکاران رسانه پیگیر حق و حقوق این عزیزان بودند و پیگیری نتیجه بخش داشتند‌.
این مسئول تیرنگ را روزنامه‌ای دانست که صادقانه، خالصانه و بدون چشم داشت و بدون جانبداری رسالت خود را در آگاهی بخشی و مطالبه گری دارد و هزینه ها را برای پیگیری حق مردم می‌پذیرد.