دور زدن قانون ممنوع!
دور زدن قانون ممنوع!
برخی از راننده‌ها خیابان‌های استان را با پیست اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته‌اند، انجام حرکات نمایشی، صدای ناهنجار موتورها و سیستم‌های صوتی مردم را گلایه‌مند کرده است.

تیرنگ:

برخی از راننده‌ها خیابان‌های استان را با پیست اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته‌اند، انجام حرکات نمایشی، صدای ناهنجار موتورها و سیستم‌های صوتی مردم را گلایه‌مند کرده است.
شهروندان مازندرانی همانند بسیاری از شهرهای کشور از جولان رانندگان سر به هوای خودروها و موتورسیکلت‌ها در خیابان‌های اصلی شهرها گلایه‌مند هستند، ماجراجویی این افراد که عموماً جوان نیز هستند، منجر به ناامنی خیابان‌ها به‌ویژه در ساعات انتهایی روز و نیمه شب شده است، طرح‌های متعددی برای برخورد با این رانندگان متخلف در برهه‌های زمانی مختلف ایجاد می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد سودمند نیست.
اگر پای صحبت‌های این افراد بنشینی می‌گویند که انرژی خود را باید کجا تخلیه کنند؟ آیا پیست استاندارد موتورسواری و اتومبیل‌رانی در مازندران وجود دارد که بتوانند با دوستان خود ساعتی را به تخلیه هیجان در این پیست‌ها اختصاص دهند و خیابان را با پیست اشتباه نگیرند؟
بهرام که جوانی سی ساله است در این باره به خبرنگار تیرنگ می‌گوید: با توجه به اینکه در ساعت پایانی شب شهر خلوت است به همین دلیل با ماشین ۲۰۶ و دوستانم مسابقه برگزار می‌کنیم.
او در پاسخ به سوال ما که پرسیدیم با این کار مردم از دید خودش اذیت نمی‌شوند می‌گوید که در جاده دریا به آن صورت خانه و یا محل عبور عابر پیاده وجود ندارد!!!
وی ادامه می‌دهد: انرژی خود را باید کجا تخلیه کنم؟ آیا پیست‌های موتورسواری و اتومبیل‌رانی در مازندران استاندارد هستند؟!
این در حالی است که دور دورهای شبانه و ویراژ خودروها در خیابان‌ها علاوه بر برهم زدن آرامش مردم در مواقع استراحت می‌تواند خطرات جانی و مالی را نیز برای افراد و سایرین ایجاد کند، برخی جوانان به علت‌‌های مختلف، بیش‌تر وقت خود را در خیابان‌ها سپری می‌کنند و به نوعی این خیابان‌گردی به عادت و تفریح برای آن‌ها تبدیل شده است.
مرضیه گل آقاپور، در این باره به تیرنگ می‌گوید: برخی از رانندگان خیابان‌های شهر را با پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته‌اند، انجام حرکات نمایشی، صدای ناهنجار موتور و سیستم صوت، تک چرخ، سبقت و لایی کشیدن بخشی از حرکاتی است که این روزها در خیابان‌های مازندران شاهد آن هستیم.
وی ادامه می‌دهد؛ انجام این حرکات در ساعات انتهایی شب به اوج خود می‌رسد و خلوتی خیابان‌ها زمینه جولان این افراد را فراهم می‌کند و گاهاً حوادث ناگواری برای این رانندگان و سایرین اتفاق می‌افتد.
او می‌گوید پسر عمویش را به دلیل قصور یک راننده از دست داده است.
گل آقاپور از موتور سواران نیز گلایه کرد و گفت : چرا این افراد به پیست‌های موجود
نظیر پیست موتور سواری کراس در مرکز مازندران و پیست موجود در قائمشهر و… نمی‌روند تا آنجا تخلیه شوند؟!

✓برخورد با هنجارشکنان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در این باره گفته بود که با رانندگانی که شب‌ها با دوردور و ایجاد صدا‌های ناهنجار برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند برخورد جدی می‌شود.
بیگلری با بیان اینکه حدود ۵ درصد رانندگان به قوانین احترام نمی‌گذارند، افزود: خواسته همه مردم و حتی ۹۵ درصد رانندگان قانونمدار نیز این است که با رانندگان متخلف برخورد جدی شود.
او ادامه داد: تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکات نمایشی با خودرو و دور دورهای شبانه خط قرمز پلیس راهور است.
بیگلری گفت: بیشتر تصادفات منجر به فوتی که در داخل شهر‌ها و داخل نوار ساحلی جاده‌ای انجام می‌شود توسط رانندگانی است که بعضی از آن‌ها حالت طبیعی ندارند.

✓برنامه‌ریزی برای افزایش رویدادهای مرتبط با اتوموبیلرانی و موتورسواری در مازندران
حق‌پرست سرپرست هیات موتورسواری و اتومبیلرانی مازندران از برنامه‌ریزی برای افزایش رویدادهای مرتبط با اتوموبیلرانی و موتورسواری در مازندران خبر داد و گفت: در حال تدوین تقویمی برای فعالیت‌های این هیات ورزشی استان هستیم تا طی بازه‌های زمانی مختلف بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان رویدادهای متنوعی مانند نمایشگاه خودروهای کلاسیک، رالی خانوادگی و مسابقات متعدد و متنوع را داشته باشیم.
وی ادامه داد:‌ در صدد هستیم تا با پیگیری‌ها و دریافت قطعه زمینی مناسب در مرکز استان، پیست دائمی آفرود ساحلی ایجاد شود.
متاسفانه جوانان در نظر نمی‌گیرند که علاوه بر خطر جانی و مالی، حضور رانندگان برای تفریح در سطح خیابان‌ها، آلودگی‌های صوتی و شلوغی خیابان‌های اصلی شهرها را به دنبال دارد که به کلافگی و ناراحتی مردم دامن خواهد زد.