تیرنگ نیوز: امروزه جایگاه و نقش ارتباطات و روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست. همه ما بارها و در عناوین مختلف شنیده ایم که از قرن اخیر به عنوان عضو ارتباطات یاد می شود و روابط عمومی هم با توجه به نقش موثری که در تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان می تواند داشته باشد، هنر هشتم نام گرفت.
یعنی هرچه ارتباطات و اطلاع رسانی مدرن تر می شود نقش روابط عمومی به عنوان ابزار علم و حرفه ای مدیریتی، پر رنگ و پر رنگ تر می گردد و این ویژگی دنیای الکترونیک است.
به جرات می توان گفت موفقیت ها و دوام شرکت ها، ادارات و سازمانها بستگی به میزان دانش و عملکرد روابط عمومی های مربوطه دارد. از اینرو مدیران توانمند و باهوش سعی در انتخاب روابط عمومی خلاق و کارآمد دارند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره وری و بازدهی را داشته باشند.
روابط عمومی ها از آنجا که پل ارتباطی میان اقشار مختلف مردم یا جامعه هدف و سازمان ها هستند به خوبی می توانند به عنوان قلب تپنده یک سازمان عمل کنند و در برقراری یک ارتباط دوسویه و مستمر بسیار موثر واقع شوند. یعنی با انتقال سریع و مناسب مطالبات و خواسته های افکار عمومی به سازمان ها، همچنین انعکاس اهداف و برنامه های سازمان ها به افکار عمومی، به بهبود فضای کسب و کار و در نتیجه توسعه جامعه منجر شوند.
به ویژه در سال های اخیر در کشور ما به دلیل تهدیدها و تحریم های گسترده دشمنان که منجر به کاهش شدید مناسبات اقتصادی و واردات کالاهای خارجی گردید، گستردگی حیطه وظایف روابط عمومی ها می تواند به کمک سازمان ها آید و با شناسایی نیازهای جامعه در راستای تقویت تولید و سرمایه ملی گام های موثری برداشت تا هم جامعه و هم شرکت و سازمان مربوطه منتفع گردند.
به نوبه خود بیست و هفتم اردیبهشت ماه که هر سال از آن به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان یاد می شود را گرامی داشته و ضمن تقدیر از همه تلاش گران این عرصه، آرزومندم به نحو احسنت از این پتانسیل عظیم در راستای توسعه کشور عزیزمان استفاده گردد.