نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی مدارس مازندران تهیه شد
نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی مدارس مازندران تهیه شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: نقشه خطرپذیری آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مدارس استان بر مبنای پایش و رصد آسیب‌ اجتماعی طراحی شد.

تیرنگ نیوز: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: نقشه خطرپذیری آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مدارس استان بر مبنای پایش و رصد آسیب‌ اجتماعی طراحی شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» با اعلام این خبر یادآور شد: در بحث مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به دنبال تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی مدارس استان مازندران هستیم تا آسیب‌های اجتماعی هر مدرسه  شناسایی و کارگاه‌های آموزشی، بررسی، پیگیری، رصد و مشاوره مرتبط با همان آسیب ارائه شود.

وی با بیان اینکه این نقشه بر مبنای پایش و رصد آسیب‌های‌ اجتماعی طراحی شده، اضافه کرد: تاکنون نقشه خطر پذیری ۳هزار مدرسه استان آماده شده و تا قبل از پایان اسفند ماه نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی همه مدارس استان آماده می‌شود. بر اساس این نقشه آسیب اجتماعی هر منطقه -از لحاظ کمی و کیفی- مشخص شده و پس از بررسی آسیب‌ها، مشاوره‌های لازم به دانش‌آموزان این مدارس ارائه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 8 اسفند -روز امور تربیتی- درباره اقدامات انجام شده در حوزه معاونت پرورشی، اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری معاونت پرورشی و تربیتی به نظریه انقلاب اسلامی ایران مرتبط است. انقلاب اسلامی ایران به جهت فعالیت‌های ارزشی و اخلاقی که در اختیار دارد به مسئله تربیت در کنار تعلیم توجه ویژه‌ای دارد.

شعبانی همچنین تصریح کرد: به جهت اهمیت این موضوع مربیان تربیتی تحت عنوان سربازان انقلاب قلمداد و وظایفی برای این افراد تعیین شده و در سطح مدارس کشور برای تقویت باورهای دینی دانش‌آموزان و تربیت شش‌گانه مندرج در سند تحول بنیادین مشغول فعالیت هستند. این برنامه‌ها در حوزه پرورشی و فرهنگی تهیه و تدوین شده و در سطح مدارس در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته امور تربیتی تلاش داریم که از مربیان، مشاوران و مدیران در بخش‌های مختلف تجلیل کنیم و فعالیت‌های این هفته بیشتر ناظر بر فعالیت‌های سالانه حوزه تعلیم و تربیت است. حوزه فعالیت این مجموعه در سه بخش مجزا تقسیم می‌شود. فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز از جمله برنامه‌های جدی این حوزه است که مسابقات متعددی در ایام کرونا برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه بحث بهداشت و سلامت روان هم از اهمیت ویژه‌ای با توجه به شیوع کرونا برخوردار است، گفت: در نخستین اقدام “صدای مشاور” در فضای مجازی راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان موضوعات متعددی را با مشاوران مطرح کردند آمارها نشان می‌دهد که این اقدام برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر بوده است.

وی با اشاره به آموزش مدرسان میانی، خاطرنشان کرد: بحث تربیت مدرسان میانی در حوزه بهداشت روان از دیگر اقداماتی بوده که از زمان شیوع کرونا در برنامه کاری قرار گرفته و ۱۰۰ نفر در این حوزه بکارگیری شده و با برگزاری کارگاه‌های مجازی برای این مربیان تلاش کردیم که بهترین مباحث آموزش را دریافت و این مباحث را به دانش‌آموزان انتقال دهیم.

شعبانی به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در زمان شیوع کرونا نیز اشاره کرده و گفت: پیگیری برنامه «لاله‌های روشن» و طراحی کانال «کتاب‌شاد» در زمان شیوع کرونا از دیگر اقدامات فرهنگی تربیتی این ایام بوده است. همایش «لاله‌های روشن» در اسفند ماه در بابلسر پیگیری می‌شود و در بحث کانال مجازندران ۲۰۰ هزار اثر دریافت شده که در این برنامه از مرز جشنواره دهم عبور کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در حوزه تعلیم و تربیت، افزود: تشکل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، هلال احمر و سازمان دانش‌آموزی چهار گروهی هستند که به عنوان بازوان این معاونت فعالیت می‌کنند و اقدامات و فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

  • منبع خبر : روابط عمومی