شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به معضل سد معبر ورود کند
شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به معضل سد معبر ورود کند
سید افشین راسخ، عضو شورای شهر ساری در گفت‌وگو با تیرنگ با بیان اینکه تیرنگ رسانه‌ای است که حرف‌هایش روی منطق است، گفت: تیرنگ رسانه‌ای با نگاه نقد منصفانه است که بر روی اعتقاداتش استوار بوده و بادی هر جهت نیست.

 

 

تیرنگ:
سید افشین راسخ، عضو شورای شهر ساری در گفت‌وگو با تیرنگ با بیان اینکه تیرنگ رسانه‌ای است که حرف‌هایش روی منطق است، گفت: تیرنگ رسانه‌ای با نگاه نقد منصفانه است که بر روی اعتقاداتش استوار بوده و باری هر جهت نیست.
وی با بیان اینکه به نسبت جمعیت، نیروی انسانی  شهرداری را می‌توان در کتاب گینس ثبت کرد و پرسنلش با شهرهای چند میلیونی برابری دارد، اظهار کرد: الان هرچه درآمد کسب می‌ شود در حوزه جاری خرج می‌شود ما بحث حقوق را داریم و زباله سوز ما به انتها نرسید پیگیر هستیم و امیدواریم به نتیجه برسد در این زمینه نزدیک به ده تا پانزده میلیارد هزینه انتقال زباله به استان همجوار می‌دهیم. همچنین بدهی به تامین اجتماعی و پرونده هایی که در دادگاه هستند و هر ماه ده تا پانزده میلیارد را از چرخه در آمد شهرداری خارج می‌کنند و باعث شده تا ما صد و چهل تا صد و پنجاه میلیارد هزینه جاری داشته باشیم در حالیکه می‌توانستیم با نصف این مبلغ شهرداری را بچرخانیم و ماهانه یک پروژه را به انجام برسانیم.

راسخ با بیان اینکه با مجموعه خاتم الانبیا صحبت کردیم تا چند پروژه را با تهاتر زمین انجام دهند، اظهار کرد: دوستان ما در شورا و شهرداری دارند مسیری را طی می‌کنند تا نیروها را مدیریت کنند از طرفی ما فرصت چندانی نداریم.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهردار در بحث بلند مرتبه سازی و طرح تفصیلی پیگیر است، گفت: در حوزه آسفالت اصل قضیه به  تهیه مصالح بر می‌گردد. شاید ما ماهانه باید ده تا پانزده هزار تن آسفالت تهیه کنیم که باز هم بحث هزینه را داریم. برای این مسئله پیگیر تهیه معدن هستیم و دو جا دارد پیگیری انجام می‌شود و به نقاط خوبی رسیدیم.
راسخ با بیان اینکه آسفالت نزدیک به تنی دو میلیون تومان  هزینه دارد و اگر بتوانیم معدن را تهیه کنیم بخشی از مشکل حل می‌شود، گفت: رسانه‌ها در موضوعاتی مانند سد معبر ما را یاری کنند .
وی با بیان اینکه سد معبر یک فرایند تک محوری که تنها مربوط به شهرداری باشد نیست و مثلا در خیابان قارن که اوج این قضیه است ما نیاز به ورود نیروی انتظامی، دادستانی و … داریم، گفت: ما در شهرها از انضباط خارج شدیم و این نقد به تمام حوزه های مرتبط با شهرها وارد است. به اعتقاد من شهرداری نمی‌تواند به تنهایی به سد معبر ورود کند.
راسخ با بیان اینکه سازمان ترافیک ما پیگیر نصب دوربین و مواردی از این دست است تا به بحث مدیریت ترافیک کمک کند، اظهار کرد: نبود خدمات حمل و نقل عمومی نظیر خط اتوبوس رانی معضل است، اگر بخواهیم کاری کنیم باید از الان شروع کنیم و برای این مسئله در طرح جامع ترافیک شهر ساری بحث و پیشنهاد شده است. باید از دولت کمک بگیریم چون وزارت کشور در قالب طرح جامع ترافیک هزینه ها را تعریف می‌کند.