رشد 16 درصدی جابه‌جایی مسافر در مازندران
رشد 16 درصدی جابه‌جایی مسافر در مازندران
سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان از رشد 16 درصدی جابه‌جایی مسافر در مازندران طی 9 ماه سال جاری خبر داد.

تیرنگ نیوز: سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان از رشد 16 درصدی جابه‌جایی مسافر در مازندران طی 9 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اسماعیل فولادی اظهار کرد: طی نه ماه سال جاری 2 میلیون 755 هزار و 40 نفر مسافر در استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

وی تصریح کرد : این میزان جابجایی مسافر در قالب 638 هزار و 860 سفر انجام که از این تعداد مسافر 655هزار و 442 نفر با وسیله نقلیه اتوبوس 549 هزار و 911 نفر با مینی بوس و یک میلیون 549 هزار 687 نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه میزان جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شھری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16درصد افزایش داشته است، افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک برای تمامی سرنشینان، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر، ضدعفونی‌کردن فضای داخل اتوبوس‌ها پیش از هر سفر و ارائه بسته‌های بهداشتی در همه سفرها الزامی است.

فولادی تصریح کرد: همچنین بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها توسط پایانه فروش بلیت صادر می‌شود و شرکت‌های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند و در 9 ماه گذشته از صدور بلیط به 246 نفر بیمار کرونایی جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

فولادی فعالیت 209 شرکت مسافری در استان را یادآور شد و گفت: گشت های راهداری و ترابری به اتفاق نیروهای خدوم پلیس راه ، بطور مستمر از ناوگان های عمومی و شرکت های حمل و نقل مسافربری بازدید بعمل آورده و ایمنی سفر را کنترل می کنند.

سرپرست اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای استان افزود : تعداد 5 هزار و 783دستگاه ناوگان مسافری و تعداد 7هزار 496 نفر راننده در بخش مسافر مازندران مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوط به تخلفات این بخش رسیدگی شود .

  • منبع خبر : روابط عمومی