الهام دهقان، جانشین مدیر مسئول و سردبیر:
بخشی زیادی از جامعه را افراد سالمند و معلولان تشکیل میدهند که متاسفانه ارگانهای دولتی و غیر دولتی برای حمایت از آنان هنوز دست به کار نشدند و مثلا در بخش خدماتی که باید شهرداریها برای مناسب سازی شهرها اقدام کنند از وضعیت نامناسب شهرها گلایه دارند.
در حالیکه یکی از شیوههای ایجاد شهری پویا و ارتقای کیفیت زندگی در شهرها، طراحی و ساخت «خیابانهای استاندارد و مبلمان شهری مناسب همه اقشار بر اساس نوع کاربر پیاده، دوچرخه سوار، موتوری، افراد دارای نیازهای ویژه و…» است، سوال مهم این است که آیا به شعار مناسب سازی جامه عمل پوشانده شد؟ و اصلا چند کیلومتر از معابر شهری در استان به صورت کامل برای افراد دارای نیازهای ویژه مناسب سازی شده است؟! و آیا در سیستم مدیریت شهری شهرهای مختلف برنامه مدونی برای این موضوع وجود دارد؟
در نقاط پر تردد، تاکسیها، ونها، اتوبوسها و … چقدر برای تردد سالمندان و معلولان مناسب سازی شدهاند؟
وجود چالهها در خیابان و پیادهرو و برخورد با وسایل نقلیه موتوری در پیاده روها، ناکافی بودن نور معابر، کم عرض بودن پیاده روها و… از جمله گلایههایی است که در اکثر نقاط استان، شهروندان در هنگام جابجایی به صورت پیاده کم و بیش با آن دست به گریبان هستند.
امیدواریم روزی فرا برسد که همه اقشار جامعه در عمل از حقوق شهروندی برخوردار شوند و تفاوتی در ارائه خدمات و بهرهمندی از امکانات برای افراد مختلف جامعه نباشد چراکه خودمان هم روزی پیر میشویم و تردد در این خیابانها برای ما سخت میشود.