تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر هستند
تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر هستند
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری ساری بابیان اینکه تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر هستند، گفت: تاکسیرانان به‌عنوان مُبلغ، نقش مهمی در تبیین فرهنگ شهروندی دارند.

تیرنگ نیوز: رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری ساری بابیان اینکه تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر هستند، گفت: تاکسیرانان به‌عنوان مُبلغ، نقش مهمی در تبیین فرهنگ شهروندی دارند.

جلسه هم‌اندیشی سید ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر و سجاد اسدی رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری ساری با تنی چند از بهره‌برداران تاکسی شهری برگزار شد

سید ذوالفقار شریفی به نقش مهم تاکسیرانان در تبیین فرهنگ شهروندی اشاره کرد و گفت: بهره‌برداران حمل‌ونقل عمومی شهر بخصوص رانندگان تاکسی همواره مورد اعتماد مردم بوده و هستند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم تاکسیرانان ارتباط مستقیم آنان با شهروندان است به همین سبب تاکسیرانان در معرفی و توضیح مفاهیم و مبانی شهری نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این عضو ششم شورای اسلامی ساری گفت: بهره‌برداران تاکسی شهری این قابلیت رادارند که مفاهیم و آموزه‌های شهروندی و شهری ازجمله مسائل زیست‌محیطی و فرهنگ حمل‌ونقل و ترافیک و… را به شکل مناسبی به مخاطب خود ارائه دهند.

سجاد اسدی ذغالچالی با اشاره به نقش تأثیرگذار و برجسته بهره‌برداران حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسیرانان در ارائه مفاهیم و آموزه‌های شهروندی گفت: حجم بالایی از جابجایی مسافرین در شهر ساری توسط تاکسی‌ها انجام می‌گیرد و این بهره‌برداران در ارتباط مستقیم و مستمر خود با شهروندان می‌توانند به‌عنوان مُبلغ شهرداری مباحث عمرانی، فرهنگی و خدماتی را اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: وجود بیش از سه هزار تاکسی در خطوط مختلف شهر ساری با جابجایی بیش از 60 درصد مسافرین شهرستان در طول شبانه‌روز خود مؤید تلاش و همت بلند این عزیزان در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهری شهرداری ساری گفت: تلاش و خدمت صادقانه تاکسیرانان و اهتمام آنان در جلب اعتماد عمومی و تکریم ارباب‌رجوع قابل‌تقدیر است.

اسدی ادامه داد: بهره‌برداران ناوگان باید بدانند سفیران فرهنگی شهر محسوب می‌شوند و برخورد حسنه آن‌ها با مسافرین می‌تواند تداعی‌کننده فرهنگ اهالی آن شهر در ذهن مسافر باشد.

وی از رانندگان تاکسی شهری خواست تا در پیک مسافر حضور مستمر و فعالی در خطوط ایستگاه‌ها داشته باشند تا در خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به شهروندان در فصل سرما وقفه‌ای ایجاد نشود.

در ادامه جلسه بهره‌برداران و حاضرین در جلسه در مورد موضوعات و مسائل و خواسته‌های خود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و مقرر شد از هفته آینده کلاس‌های آموزش شهرشناسی با جدیت بیشتری برگزار شود و نمایندگان خطوط نظارت بیشتری در جهت ساماندهی و موارد انضباطی ایستگاه‌های مربوطه داشته باشند.

  • منبع خبر : روابط عمومی