تیرنگ، عبدالله (علی) شهمیر شورمستی
در سومین هفته از شهریور ۱۴۰۳ خورشیدی ، آسفالت دریاچه شورمست این آبندان طبیعی انجام شد اما به دلیل مغفول ماندن علائم ایمنی نظیر کاهنده سرعت،خط کشی، حذف سنگهای بزرگ حاشیه جاده،زه کشی نامناسب آبستن خطر برای مسافران و ساکنین حاشیه جاده می باشد.
بعد از دهها سال تاخیر بالاخره از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و از سرفصل گردشگری ، با رایزنی احسان محمدی معاون سرمایه گذاری و تقسیم منابع اداره کل گردشگری، قربانی رئیس اداره گردشگری سوادکوه و مدیرکل اداره کل ذی ربط و سایر دست اندرکاران شهرستانی و استانی توانستند ۳ میلیارد بابت آسفالت مسیر فرعی جاده شورمست به آببندان کوهساران پل سفید اعتبار جهت آسفالت دریافت و پروژه را به لحاظ عملیاتی به پایان برسانند اما به دلائل عدم رعایت مباحث فنی ، شاهد ۲ حادثه انحراف و واژگونی و برخورد خودرو در ۷۲ ساعت اولیه افتتاح پروژه بوده ایم.چنانچه با قید فوریت مشکلات مد نظر مرتفع نشود شاید رخدادهای جبران ناپذیر جانی و مالی حوادث جاده ای در انتظار باشد که در صورت وقوع حوادث ، کوتاهی مسئولین امر نابخشودنی خواهد بود.
از آنجائیکه نگهداری جاده در شرح وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است و تصویب نصب سرعت گیر و کاهنده در شرح رسالت شورای ترافیک و احداث زه کشی استاندارد بگونه ای که مزاحمتی برای ساکنین حاشیه جاده و مسافرین رهگذر و گردشگران نداشته باشد چنانچه در طرح شرکت مشاور و کارفرما دیده شده باشند در زمره وظایف پیمانکار پروژه است .
نیاز است به سرعت و به دقت ، جهت پیشگیری از حوادث بعدی در رئوس برنامه اجرایی و عملیاتی : شورای ترافیک ، پیمانکار ، راهداری و مدیریت بحران قرارگیرد..
ضمن اینکه متولیان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صورتی پایان پروژه و تحویل پروژه را اعلام نمایند که پیمانکار تمامی موارد را انجام داده باشد.