معلم اساسی ترین و تاثیرگذارترین عنصر در کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است
معلم اساسی ترین و تاثیرگذارترین عنصر در کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است
ساداتی جمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در گفت‌وگو با تیرنگ گفت: تحول بنیادین مد نظر سند تحول باید از محیط مدرسه آغاز شود، رکن اساسی مدارس که معلمان و مدیران هستند در تیر رس این تحولات قرار دارند.

 

 

تیرنگ:

ساداتی جمالی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران در گفت‌وگو با تیرنگ گفت: تحول بنیادین مد نظر سند تحول باید از محیط مدرسه آغاز شود، رکن اساسی مدارس که معلمان و مدیران هستند در تیر رس این تحولات قرار دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران تصریح کرد: معلم اساسی ترین و تاثیرگذارترین عنصر در کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و این برنامه در جهت ارتقای صلاحیت‌های حرفه ای و شایستگی‌های معلمان، اثر بخشی بسیاری خواهد داشت.

ساداتی جمالی با اشاره به اینکه پژوهشگری مقدمه معلمی است، اظهار کرد: اگر معلم پژوهشگر نباشد، نمی تواند معلم باشد و این همان نکته ای است که در سال های قبل در نظام آموزشی ما، شاید از آن غفلت شده است.

وی گفت: به طور حتم برنامه ریزی طرح و برنامه های هدفمندی مانند دوره های باز آموزی معلمان بدو استخدام، راه را برای توسعه نگاه پژوهش محوری و خود ارتقایی معلمان هموار می کند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مازندران افتخارات بزرگی را کسب کرد، گفت: برای اولین بار کسب رتبه اول در شاخص های اختصاصی ملی و استانی را به دست آوردیم که حداقل در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است، همچنین ۲۵ مقام کشوری در الگوی برتر یاددهی و یادگیری کشور داشتیم و صد مقام کشوری در زمینه فرهنگی و هنری، ۳۹ مقام کشوری در زمینه ورزشی، چندین مقام در دوره های هنرهای آوایی و نمایشی و کسب رتبه ۲۴ در کنکور سراسری توسط مرحوم سید اسماعیل نصرالهی از افتخارات ما بود.

این مسئول از سنجش نو آموزان از بدو ورود به مدارس ابتدایی در گذشته با نیرو آزاد در مراکزی که به عنوان سنجش در تابستان در نظر گرفته می‌شد، گفت و افزود: در دو سال گذشته در مرکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی به هنگام توسط معلمان رسمی آموزش و پرورش استثنایی که دوره های لازم را دیدند انجام می‌شود این کار به جای تابستان در طول سال انجام می‌شود و خانواده این فرصت را دارد که کارهای مداخله‌ای انجام دهد.

ساداتی جمالی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت این رویه را در پیش گرفت تا در برخی امور مداخله طلایی داشته باشد، گفت: ما صبر می‌کردیم بچه هفت ساله شود و آن زمان طلایی برای درمان از دست می‌رفت اما امروز از بدو تولد مداخله می‌کنیم و همکاران ما در مراکز جامع معاینات اولیه را انجام می‌دهند

وی با بیان اینکه در گذشته ۲۳ مرکز داشتیم که در دو سال اخیر به ۳۱ مرکز در سطح استان افزایش یافت، گفت: سه مدرسه شهر مرزن آباد مدرسه سوادکوه و مدرسه چمستان و مرکز بزرگ طوبی مجیدایی آمل را به طور رسمی افتتاح کردیم و چهار مرکز بازسازی و نوسازی شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه سالن ورزشی اختصاصی کودک در مرکز استثنایی بابل با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی را داریم، گفت: همچنین مدارس استثنایی رامسر و بابلسر پروژه نیمه کاره هستند که ما پیگیرش هستیم.