دورهمی رسانه های جمعی و عکس هایی که مسئولین به یادگار گرفتند
دورهمی رسانه های جمعی و عکس هایی که مسئولین به یادگار گرفتند

اختصاصی تیرنگ نیوز/ سرویس فرهنگی: یکی از مهم ترین رویدادها در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برگزاری نمایشگاه های تخصصی با هدف نزدیکی شناخت و دیدگاه های مختلف نسبت به آن مقوله ی خاص و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مختلف در راستای ارتقاء سطح تولیدات، همچنین آشنایی و یا نزدیک تر […]

اختصاصی تیرنگ نیوز/ سرویس فرهنگی: یکی از مهم ترین رویدادها در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برگزاری نمایشگاه های تخصصی با هدف نزدیکی شناخت و دیدگاه های مختلف نسبت به آن مقوله ی خاص و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مختلف در راستای ارتقاء سطح تولیدات، همچنین آشنایی و یا نزدیک تر شدن مردم با آن موضوع نمایشگاهی است.

یکی از این نمایشگاه های تخصصی که می تواند دریچه ای مهم به سوی تمامی موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد نمایشگاه مطبوعات است. در چند سال اخیر برگزاری نمایشگاه مطبوعات در مازندران به شکل نامنظم در محل همیشگی نمایشگاه ها در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز استان فرصتی جهت رقابت های مطبوعاتی را فراهم ساخت. اما براستی آورده ی این نمایشگاه ها برای رسانه های مازندران چه بوده است؟

گرچه نفس برگزاری این گونه فعالیت ها بسیار مطلوب بوده و موجبات توجه ی بیشتر مسئولین و مردم را به رسانه ها فراهم می سازد اما بی شک چگونگی برگزاری این گونه برنامه های مخاطب محور در روند برگزاری و خروجی آن تاثیر بسزایی دارد.

در چند سال اخیر که سایه شوم مشکلات اقتصادی بر کلیه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه سایه افکنده، مطبوعات بالاخص رسانه های مکتوب نیز از این معظل در امان نماندند و با تعطیلی و یا کم رنگ شدن مطبوعات در تیراژ و تولید محتوا، گرد خستگی بر پیشخوان دکه های مطبوعاتی کاملا مشهود است. اینک که متولیان فرهنگ و رسانه ی استان تصمیم بر برگزاری نمایشگاه مطبوعات در اواخر آبان ماه سال جاری دارند ذکر چند نکته حائز اهمیت است. هزینه های کمرشکن چاپ و نشر و بدعهدی نهادهای دولتی در پرداخت تعهدات مالی خود به رسانه ها همچنین عدم امنیت شغلی خبرنگاران و فعالین رسانه ای و عدم برخورداری از خدمات بیمه ای ، رفاهی و تامین اجتماعی و به تناسب آن برخی مسامحه کاری ها با مسئولین جهت تامین معاش و هزینه های نگهداری رسانه ها، سبب شد افت تولیدات محتوایی و مطالبه گری رسانه ها به شکل محسوسی هویدا گردد. اما بی شک در این اتفاق نمی توان خرده ای به فعالین رسانه ای داشت، مگر می توان با اندک توجه هات مالی به رسانه ها از آنان انتظار داشت هم نیاز مالی خود را برطرف کنند و هم اینکه زبان گویای مردم در یقه گیری با مسئولین باشند؟!!!

اینک که زور برخی از مسئولین در شکایات مطبوعاتی به خبرنگاران و رسانه های مطالبه گر می چربد، بی شک برگزاری نمایشگاه مطبوعات اگر به قصد توجه بیشتر متولیان امر به مشکلات حوزه رسانه نباشد نه تنها خروجی قابل ملاحظه ای برای مطبوعات نخواهد داشت بلکه صحنه ای جهت عکس های یادگاری مسئولین و البته کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس پیش رو خواهد شد.

از طرفی مردم به عنوان حامیان اصلی رسانه ها  که اینک اعتمادشان نسبت به محتوای رسانه ها کم رنگ شده است اگر بیشترین تردد را به این نمایشگاه نداشته باشند و موجبات هم افزایی نظرات و پیشنهادت را فراهم نسازند آن وقت این نمایشگاه برای چه کسانی برگزار می شود؟!

انتظار می رود با تغییرات مدیریتی در سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی مازدران که جلوس یک نفر از بدنه ی همین جامعه بر کرسی مدیریت این سازمان را موجب شد و رسانه ای بودن نماینده عالی دولت در استان مازندران، نمایشگاه مطبوعات این بار در مازندران با هدف رفع واقعی مشکلات این حوزه و تبلیغات گسترده و پررنگ جهت حضور مردم برگزار گردد.

.