2
تیرنگ از مسائل و ضعف های خدماتی یکی از بزرگترین بیمارستان خصوصی مازندران گزارش می دهد؛

جفا در شفا! / خدمات و هزینه ها همخوانی ندارند + تصاویر

  • کد خبر : 11545
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
جفا در شفا! / خدمات و هزینه ها همخوانی ندارند + تصاویر
ضعف سیستم سرمایشی بیمارستان شفا در آغاز پیک جدید ویروس کرونا آن هم در گرم ترین ماه های سال با توجه به شدت شرجی بودن هوای مازندران، موجب آزار بیماران و کادر درمان شده است. فعال بودن تنها یک آسانسور از دو آسانسور این بیمارستان بزرگ و پر رفت و آمد، وقت و انرژی بسیاری از مراجعین گرفته و...

تیرنگ نیوز- سرویس بهداشت: در بیش از یک و نیم سالی که درگیر کرونا هستیم و با این ویروس ناشناخته دست و پنجه نرم می کنیم، نقش پزشکان، پرستاران و مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها و اهمیت آن ها در جامعه بسیار پررنگ تر از قبل شده است.

از اینرو بارها و بارها در فضای مجازی و صدا و سیما، تصاویر و کلیپ های حاوی تلاش، ایثار و فعالیت کادر درمان در جهت تبیین پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا، حفظ سلامت افراد و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، ایجاد روحیه نشاط و بازگرداندن سلامت بیماران منتشر شده و هشتگ های مختلفی در حمایت از آن ها ترند شد.

بر اساس آمارهای موجود، حدود 25 مرکز درمانی دولتی و غیردولتی در مازندران فعال هستند و بیش از سه هزار تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که فعالیت و نقش مراکز غیردولتی در درمان و ارتقای وضعیت بهداشت مازندران غیر قابل انکار و در موارد متعددی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی استان، همچنین یکی از بزرگترین بیمارستان خصوصی استان، بیمارستان «شفای ساری» است که با بیش از 500 پرسنل، بیشترین پذیرش بیماران را در سطح مازندران برعهده دارد .

این بیمارستان اگرچه از مهمترین مراکز درمانی استان است و نقش بسزایی در سلامت مازندران در این سال های کرونایی دارد، اما در مقاطع مختلف با حواشی، مسائل، ضعف ها و نارسایی هایی که در ارائه خدمات داشته، مورد انتقاد و گلایه بسیاری واقع شده است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

ضعف سیستم سرمایشی این بیمارستان در آغاز پیک جدید ویروس کرونا آن هم در گرم ترین ماه های سال با توجه به شدت شرجی بودن هوای مازندران، موجب آزار بیماران و کادر درمان شده است.

عدم نصب دستگاه سرمایشی مناسب و استفاده از کولرهای آبی بسیار ضعیف، موجب شده برخی بیماران و همراهان روی به استفاده از پنکه شخصی در بیمارستان بیاورند و تنها ابزار سرمایشی «ایستگاه پرستاری» این بیمارستان یک پنکه! است که پرستاران ناچارند علیرغم حجم بالای فعالیت، آن هم با لباس کادر بیمارستان کار کنند. در سالن ها هم از نصب دستگاه سرمایشی و تهویه خبری نیست که نیست.

فعال بودن تنها یک آسانسور از دو آسانسور این بیمارستان بزرگ و پر رفت و آمد، وقت و انرژی بسیاری از مراجعین گرفته و روی اعصاب همه است که متاسفانه بستری بیماران کرونایی، انتقال آن ها و سایر بیماران حتی زنان باردار از تنها آسانسور نیمه جان این بیمارستان انجام می شود. گفته می شود یک آسانسور آن بیش از یک ماه است که در حال تعمیر است و زمان فعالیت مجدد آن مشخص نیست.

وضعیت سرویس بهداشتی اتاق بیماران در حد یک مرکز درمانی فوق تخصصی نیست و دیگر سرویس های بیمارستان (چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر تعداد) که مورد استفاده پرسنل، بیماران و همراهان قرار می گیرد نیز در شرایطی مشابه قرار دارند. جدای از آن تنها یک سرویس بهداشتی «ایرانی» برای بیماران و کادر درمان در نظر گرفته شده که این نیز خود مزاحمت های متعددی برای مراجعین و حتی کادر درمان ایجاد کرده و می کند!

تاسف برانگیزتر آنکه، وضعیت ظاهری اتاق ها نیز جالب نیست که از لحاظ بصری، ذهنیت ناخوشایندی را برای مراجعین به همراه دارد. در این میان، اقدامات مربوطه مطابق شیوه نامه های بهداشتی و اصول بیمارستان نیست و گزارش های دریافتی ما و تصاویر ارسالی مخاطبان نشان می دهد رنگ آمیزی دیوارها و تعمیر درب ها در دو سه بخش بدون توجه به حال بیماران در حال انجام است و بوی رنگ و تینر حتی در اتاق های CCU نیز تولید مزاحمت می کند اما ظاهرا مورد توجه کسی نیست.

از دیگر اقدامات عجیب این مرکز درمانی، تبدیل اتاق های یک تخته به دو و سه تخته بدون توجه به فاصله گذاری معین شده و رعایت حال بیماران است که انتقادهای فراوانی در پی داشته اما کو گوش شنوا!

متاسفانه در راستای پاسخگو نبودن مدیریت بیمارستان به ضعف های اشاره شده، برخی پزشکان نیز به بیماران پاسخگو نیستند و حتی شاهد بلاتکلیفی های یک هفته ای و دو هفته ای بیماران هستیم.

با این حال و علیرغم وجود مسائل و ضعف های متعدد ذکر شده، دریافت هزینه های بستری با خدمات ارائه شده درمانی، همخوانی ندارد و برخی بر این باورند که با خدمات و رسیدگی های درمانی در حد درمانگاه ها، هزینه هتل های 5 ستاره از بیماران دریافت می شود!

حرف آخر اینکه، وجود مشکلاتی چون مدیریت منفعل و ناکارآمد، امکانات ضعیف و خارج ازعرف، عدم رعایت حقوق بسیاری از بیماران، همچنین هزینه های بالای درمان، آژیر ناکارآمدی و نابسامانی این بیمارستان را به صدا درآورده است و مردم خواهان بهبود وضعیت فعلی چه از لحاظ امکانات و رسیدگی، چه از لحاظ هزینه ها هستند تا دیگر شاهد ضعف ها و نارسایی های موجود، در ارائه خدمات مختلف به بیماران از جمله بیماران کرونایی نباشیم.

گروه رسانه ای تیرنگ از خدمات و زحمات کادر درمان بیمارستان شفا تقدیر و تشکر می نماید و آرزوی بهبود اوضاع مدیریتی این بیمارستان در اسرع وقت دارد.

لینک کوتاه : https://tirangnews.ir/?p=11545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.