تربیت حاصل تعامل میان مربی و متربی است
تربیت حاصل تعامل میان مربی و متربی است
مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در آیین گرامی‌داشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت حاصل تعامل میان مربی و متربی است.

تیرنگ نیوز: مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در آیین گرامی‌داشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت حاصل تعامل میان مربی و متربی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی‌پور» مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در آیین گرامی‌داشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، روسا و معاونین پرورشی ادارات شهرستان‌ها و مناطق و فعالین امور تربیتی، مشاوران و مربیان پرورشی در ارودگاه شهدای دانش‌آموزی بادله برگزار شد، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت در زندگی بشر مهم‌ترین جنبه زندگی است به گونه‌ای که هرگونه انحراف در آن باعث انحراف در همه امور زندگی است و در دستگاه آموزش و پرورش که مهم ترین رکن آن تربیت دانش‌آموزان است معتقدیم تربیت حاصل تعامل میان مربی و متربی است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هدف از تربیت مراقبت و کشف و شکوفایی استعدادها است تصریح کرد: در عصر جدید تربیت به دلیل متفاوت بودن انسان‌ها و تفاوت‌های فردی که با هم دارند کار به بسیار پیچیده‌ای است و اینکه عده ‌ای امر تربیت را مسئولیتی بر گردن معلم یا دانش‌آموز می‌دانند نشا‌ندهنده عدم شناخت کافی آنان از معقوله تربیت می‌باشد.

وی در این خصوص افزود: اگر ابعاد وجودی انسان را از لحاظ عاطفی،شناختی و رفتاری مورد بررسی قرار دهیم به این درک از مفهوم تربیت خواهیم رسید که تعامل درست میان مربی و متربی منجر به ایجاد شوق یادگیری و لذت در متربی می‌شود.

این مقام مسئول تقارن هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی را با مبعث پیامبر اکرم (ص) مبارک دانست و به ذکر چند نکته در خصوص ارتباط مساله بعثت با اخلاق پرداخت و گفت: با توجه به اندیشه شهید مطهری عید مبعث روز اندیشه و تفکر، رستاخیز و بیداری از جهل، اخلاقمداری و احیای شخصیت انسانی است.

سعدی‌پور با اشاره به اهمیت احیای ارزش‌های اسلامی و انسانی اظهار کرد: ما برای پیشبرد اهداف آموزشی نیازمند احیای ارزشهای اسلامی و انسانی هستیم و لازم می‌دانیم طبق فرموده شهید مطهری خرد جمعی را پیش نیاز فعالیتهایمان قرار دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول چند سال اخیر مسئولیت بخش زیادی از اجرای برنامه‌ها را در آموزش و پرورش بر عهده دانش‌آموزان قرار دادیم که این عملکرد موفق را محصول تلاش و دغدغه‌مندی دستگاه تعلیم و تربیت به خصوص حوزه پرورشی می‌دانیم.

شایان ذکر است در این مراسم از ۱۰۰ فعال در عرصه پرورشی، فرهنگی و امور تربیتی در سطح استان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.