تیرنگ نیوز: پس از درج گزارشی از ناکامی های پرداخت الکترونیکی شهروندی مرکز مازندران در گروه رسانه ای تیرنگ با عنوان «ساری کارت شکست»، سید سعید حسینی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری در گفتگو با تیرنگ اظهار کرد: اینکه گفته می شود طرح ساری کارت برای همیشه کنسل شد، صحت ندارد. ایراداتی در سازوکار این کارت شهروندی وجود داشت که صدد رفع آن هستیم.
وی با بیان اینکه بخشی از این نواقص به خود دستگاه مرتبط است، افزود: دستگاه موردنظر نیاز به روز رسانی دارد. در این رابطه با شرکت مستقر در تهران، جلسه ای داشتیم و نرم افزار جدید در حال طراحی است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری تصریح کرد: نرم افزار جدید طوری طراحی می شود که دستگاه، مختص یک کارت عابر یا یک بانک نباشد و زمان انتقال پول از حساب مسافر به راننده که قبلا 24 ساعت زمان می برد، آنی شود.
حسینی با بیان اینکه رانندگان در نرم افزار قبلی از این طرح استقبال نکردند و تمایلی به جهت روشن کردن دستگاه نداشتند، گفت: در نرم افزار جدید، رانندگان با عضو شدن در طرح شاپرک بانک مرکزی می توانند از خدمات دستگاه کارت خوان مغازه بهره مند شوند. مثلا دیگر بابت هر مسیر مبلغی از حساب آن ها کسر نمی شود و نیاز نیست رانندگان حتما در بانک خاصی حساب داشته باشد. بلکه دستگاه تاکسی ها عین دستگاه کارتخوان مغازه عمل می کند و با هر کارت شتابی قابل استفاده است.
وی با بیان اینکه ساری کارت در ایام کرونا می توانست بسیار بکار آید، افزود: شرکت ما در حال رایزنی با چین جهت وارد کردن باتری آن است و بروکراسی اداری دریافت مجوز طراحی نرم افزار و نصب اپلیکیشن ادامه دارد.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری تصریح کرد: نواقص ساری کارت در حال رفع شدن است و در آینده نزدیک -کمتر از یک ماه- شاهد فعالیت مجدد آن خواهیم بود.