تیرنگ نیوز: رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از جابجایی 2میلیون و 385 هزار و 812 مسافر در استان از ابتدای سال تا پایان مهرماه خبر داد و عنوان نمود:این میزان که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( دوازده درصد) افزایش داشته است .
عیسی خادمی اظهار داشت: جابجایی 2میلیون و 385 هزار و 812 مسافر در قالب 456هزار و 151 سفر انجام شده است و از این تعداد مسافر787هزار و 481 نفر با وسیله نقلیه اتوبوس521هزار و 693 نفر با مینی بوس و 1میلیون و76هزار و 638 نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .
وی افزود : فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و… در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، توصیه میگردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و… هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند .
مهندس عیسی خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .
وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .
مهندس خادمی گفت: در سیستم حملونقل زمینی ، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند .
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مازندران210 شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند .
وی در پایان افزود : مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد
- منبع خبر : روابط عمومی