اعتبارات استانی محدود است
اعتبارات استانی محدود است
جهانیان تیرنگ را رسانه‌ای در خط انقلاب دانست که واقعیت‌ها را انعکاس می‌دهد.

 

تیرنگ:
جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفت‌وگو با تیرنگ با بیان اینکه دو سال و نیم است که مسئول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران شدم، گفت: قبل از این مسئولیت یازده ماه مدیرکل نوسازی مدارس استان بودم.
وی با بیان اینکه همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظیفه سختی را بر عهده دارند، اظهار کرد: از سال ۹۵ دو دستگاه ادغام شدند و معاونت راهداری از راه و شهرسازی منتزع و اداره کل حمل و نقل شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عملا وظیفه دو اداره کل را بر عهده دارد.
این مسئول با بیان اینکه ۱۰۴۰۰ راه داریم که وظیفه نگهداری آن را داریم، اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق مردم در بحث راه‌ها است. سه دستگاه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مثل بند انگشت وظایفشان تداخل پیدا می‌کند ساخت جاده ها با همکارانمان در اداره کل راه وشهرسازی در مقاطع کوچکتر و ساخت پروژه ها در مقیاس بزرگتر در شرکت ساخت و توسعه مردم هرجا راه می‌بینند از ما مطالبه دارند.
جهانیان با بیان اینکه گاهی مسئولان و نمایندگان از ما مطالبه گری دارند در حالیکه ما وظیفه در آن موضوع نداریم، اظهار کرد: مثلا
کمربندی بابل را دستگاه ما هنوز تحویل نگرفته است، برخی انتقادها از ما می‌شود در حالیکه ما متولی آن امور نیستیم. در آنجا هم عمده مشکلات محدودیت اعتبار و مشکل خرید زمین‌های در مسیر ساخت است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و توجه به نقاط محروم شد، اظهار کرد: خدمت کردن به مناطق محروم جز اولویت‌ها است که دستور حضرت آقا و رئیس جمهور است.
وی با بیان اینکه در برخی موارد وابسته به اعتبارات استانی هستیم، اظهار کرد: از دستگاه های هستیم که خدماتی که می‌دهیم وابسته به اعتبارات پروژه استانی است که باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شود و اعتبارات استانی و این اعتبارات استانی محدود است برای همین استفاده از ظرفیت خیرین را در دستور قرار دادیم.
وی با بیان اینکه ناوگان راهسازی در مازندران با توجه به حجم ترددهایی که در این استان وجود دارد و میزان ترافیک استان و همچنین شرایط اقلیمی این استان بیشتر از عمده نقاط کشور فعالیت دارد و به همین دلیل سرعت مستهلک شدن ماشین‌آلات و هزینه‌های نگهداری و نوسازی آن‌ها بیشتر است، گفت: در ۲ سال اخیر برای ارتقای توان ناوگان راهسازی مازندران سه دستگاه گریدر و ۲ دستگاه بیل‌بکهو خریداری شد و در محورهای استان مورد استفاده قرار گرفت. اما برای رساندن میانگین سنی ناوگان راهسازی استان به حد استاندارد دست‌کم به ۱۰۰ دستگاه جدید نیاز داریم.
این مسئول با بیان این‌که راهداری در مازندران به دلیل موقعیت اقلیمی شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اظهار کرد: برفگیر بودن محورهای کوهستانی، وقوع سیل در قسمت‌های متعددی از جاده‌های استان، ترافیک زیاد خودروها به دلیل مسافرخیز بودن استان و شرایط اقلیمی سبب شده که فعالیت‌های ناوگان راهسازی مازندران پرتعداد و فشرده باشد. اما سعی کردیم با همین ماشین‌آلات موجود رضایت مردم را جلب کنیم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر و به ویژه در یک سال گذشته شاهد افزایش تعداد سیل‌ها در استان بودیم که این موضوع بر فعالیت‌های حوزه راهداری تاثیر مستقیمی می‌گذارد. سیل اخیر سوادکوه که حجم بسیار زیادی مصالح وارد جاده کرده بود یک مورد از این سیل‌ها بود که در ۴۸ ساعت کار شبانه‌روزی کارکنان و ناوگاه رهداری استان جاده باز شد.

وی افزود: طی سه سال اخیر در مازندران ۶۳۸ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شد و ۴۸ کیلومتر نیز روشنایی طولی جاده‌های استان را اجرا کردیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از ایمن‌سازی ۱۰ نقطه پرتصادف جاده‌های استان نیز خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۰۵ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری جاده‌های استان مصرف شد
وی در پایان تیرنگ را رسانه‌ای در خط انقلاب دانست که واقعیت‌ها را انعکاس می‌دهد.