مازندران از جمله استان‌های پیشرو در حوزه رفع موانع تولید است/ نباید چرخ تولید هیچ کارخانه‌ای از کار بیفتد
مازندران از جمله استان‌های پیشرو در حوزه رفع موانع تولید است/ نباید چرخ تولید هیچ کارخانه‌ای از کار بیفتد
با همت بسیج‌رسانه استان و بسیج کارگری و کارخانجات مازندران به مناسبت هفته بسیج اردوی راویان پیشرفت مازندران در شهرک صنعتی چمستان نور برگزار شد و جمعی از اصحاب رسانه مازندران با حضور سید جواد حسینیان رییس بسیج کارگران و کارخانجات و عبدالمهدی حق شناس رییس بسیج رسانه مازندران از شرکت پاژ سلولز آریا فعال در بخش تولید مواد اولیه کارتن و مقوا بازدید کردند.

 

تیرنگ
با همت بسیج‌رسانه استان و بسیج کارگری و کارخانجات مازندران به مناسبت هفته بسیج اردوی راویان پیشرفت مازندران در شهرک صنعتی چمستان نور برگزار شد و جمعی از اصحاب رسانه مازندران
با حضور سید جواد حسینیان رییس بسیج کارگران و کارخانجات و عبدالمهدی حق شناس رییس بسیج رسانه مازندران از شرکت پاژ سلولز آریا فعال در بخش تولید مواد اولیه کارتن و مقوا بازدید کردند.
سید جوادشاکری عضو هیات مدیره این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت، تبدیل کننده مواد ضایعاتی به مواد اولیه کارتن است که شرکت اصلی در مشهد واقع است. هلدینگ صنایع بسته‌بندی پاژ پارس با قدمتی بالای ۱۵ سال فعالیت در مشهد شهر صنعتی چناران با اشتغال بالغ بر ۳۰۰ نفر و تولید ماهانه ۳هزار تن ورق مقوا و کارتن مشغول فعالیت است. تولید شرکت در شهرک صنعتی چمستان از ماهی ۱۰۰ تن بعد از دو سال به ۸۵۰ تن و اشتغال از ۱۵ نفر به ۶۵ نفر رسید.
وی با بیان اینکه تمام اقدامات این شرکت در راستای تحقق منویات رهبری است چرا که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و برای کاهش بیکاری مازندران، اولویت ما با نیروهای بومی و محلی است، ادامه داد:
محصول انبار شده نداریم و از تولید به مصرف حرکت می‌کنیم.

✓ ۷۰ میلیارد تومان برای به‌روزرسانی ماشین آلات هزینه کردیم

جلال نوابی مدیرعامل شرکت پاژ سلولز آریا در این مراسم گفت: ما در استان گلستان دنبال خرید شرکت بودیم اما تماسی از صاحبان قبلی این شرکت باعث شد اقدام به خرید این مجموعه کنیم.
وی با بیان اینکه این کارخانه را در قالب نیمه تعطیل با بدهی‌های زیاد تحویل گرفته و به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان خریداری کردیم و در طول یک سال و نیم اخیر ۷۰ میلیارد تومان برای به‌روزرسانی ماشین آلات هزینه کردیم، ادامه داد: در نظر داریم با ایجاد زیر ساخت‌ها از جمله تهیه زمین و… ظرف مدت ۵ سال ضمن احداث فاز دوم، خط تولید ورق کارتن و تبدیل ورق به کاغذ چاپ را هم به سرانجام برسانیم و زنجیره تولید در این شهرک در نور کامل کنیم.
مدیرعامل شرکت پاژ سلولز آریا با بیان اینکه ما در تولید، ۲ موضوع مهم کیفیت کاغذ و موضوعات زیست محیطی را در اولویت قرار دادیم، افزود: در این راستا قرارداد استفاده از زباله‌سوز صنعتی امضا شد، همچنین دو طرح استفاده از پسماند در سازه‌های بتنی و استفاده از پسماند برای تولید گرانول را در دستور کار قرار دادیم، در دو ماه آینده طرحی که نتیجه مطلوب اقتصادی داشته باشد انتخاب خواهد شد.
نوابی با تاکید بر اینکه مهمترین ارزش افزوده هر کارخانه ایجاد اشتغال است، گفت: ما برای بحث آسیب اجتماعی هم برنامه داریم و برخی از زندانیان غیر عمد را به کارگیری می‌کنیم.
او در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت نیروی کار در مازندران با بیان اینکه
براساس قانون کار دستمزد کارگران پرداخته می‌شود و سه شیفت داریم که تمام دیون موظف را پرداخت می‌کنیم، گفت: این شرکت در حال حاضر به جذب ۱۰ نیروی کار نیاز دارد که به‌دلیل محدودیت در وجود نیروی کار به‌ویژه در شهرستان نور مجبور به جذب نیروهای غیربومی و ایجاد ترکیبی از نیروهای بومی و غیربومی شدیم، در این راستا درخواستمان معرفی نیروی کار متخصص و غیرمتخصص است.
وی با اشاره به چالش‌های این شرکت، اعلام کرد که در بحث انتقال اسناد مالکیت دفترچه مالکیت شرکت شهرک‌ها از مالک قبلی مشکل داریم که امیدواریم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سایر مسئولان در این زمینه کمک کنند.

✓ دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب افزایش تولید و مهار تورم است

در ادامه عبدالمهدی حق شناس رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران ضمن با بیان اینکه هدف از برگزاری این اردو، تحقق یکی از دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش تولید و مهار تورم است،
اعلام کرد: در سازمان بسیج رسانه استان ۹ موضوع و ۹۳ برنامه را در هفته بسیج برگزار خواهیم کرد.
وی از برگزاری سومین یادواره شهدای ملی رسانه و پنجمین یادواره شهدای رسانه مازندران در بابل و برگزاری جام رسانه‌ای امید خبر داد.

✓نباید چرخ تولید هیچ کارخانه‌ای از کار بیفتد

سید جواد حسینیان رئیس بسیج کارگری استان مازندران، نیز شهرک چمستان را یک شهرک صنعتی پویا دانست و گفت:برنامه‌های شاخص بزرگداشت هفته بسیج در این سازمان، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در هفتم آذر ماه در نکا، اولین یادواره شهدای نساجی مازندران در هشتم آذر ماه در شرکت نساجی قائمشهر، برگزاری اردوهای جهاد تبیین، رزمایش کمک‌های مومنانه، میز خدمت، رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی و حیدریون در مناطق کم برخوردار استان است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت محصول کاغذ و لزوم انجام کارهای جدی در این حوزه عنوان کرد که امسال شاهد قراردادهای خوبی در حوزه تولیدات کتب درسی با مجموعه استان بودیم.
مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات با اشاره به حربه جنگ اقتصادی دشمنان علیه مردم ایران اسلامی افزود: تلاش و اهتمام همه ما بر این است تا چرخ تولید هیچ کارخانه‌ای از کار نیفتد و به وضعیت معیشت، رفاه و سلامت کارگران رسیدگی شود.
حسینیان تصریح کرد: در این جنگ نابرابر اقتصادی و هجوم فرهنگی دشمن این کارفرمایان و کارگران بودند که ایثار گونه و با کار شبانه روزی پای کار ایستادند و با ابتکار عمل و کار جهادی در راه آبادی و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.
شایان ذکر است در این مراسم دکتر اله بداشتی مسئول بسیج کارگری کشور نیز به صورت تلفنی، هفته بسیج را تبریک گفت.
او گفت که مازندران از جمله استان‌های پیش رو در حوزه رفع موانع تولید است.