ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری مازندران با توسعه زیرساخت های حمل و نقل
ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری مازندران با توسعه زیرساخت های حمل و نقل
دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز تحت پروژه چهارخطه مرزن آباد به کلاردشت گفت: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری مازندران تنها با توسعه زیر ساخت های حمل و نقل میسر خواهد بود

تیرنگ نیوز: دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز تحت پروژه چهارخطه مرزن آباد به کلاردشت گفت: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری مازندران تنها با توسعه زیر ساخت های حمل و نقل میسر خواهد بود

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان: دکتر خادمی ضمن بیان اینکه با تامین منابع پیش بینی دولت حجم عظیم پروژه های زیر ساخت راه کشور در حال انجام است اظهار کرد : در استان مازندران تردد اصلی ما از جنوب به شمال و 6 راه ارتباطی از مرکز به استان مازندران وجود دارد که در 5 راه ترافیک ملی داریم .

وی افزود : ساخت هر کیلومتر از این قطعه جاده ها هزینه های سنگینی را شامل می شود و همچنین اکثر محورها در برنامه کاری وجود دارد و با اولویت انجام می شود .

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن بیان اینکه محور چالوس و هراز را در تهاتر نفت گذاشتیم عنوان کرد : برای سایر محورها از محل اعتبار ملی استفاده می شود .

خادمی با بیان اینکه فاز این پروژه محور مرزن آباد – کلاردشت بخاطر بار ترافیکی سنگین و حضور گردشگران عملیات اجرایی آن آغاز شده است ، اظهار کرد : در جهت اشتغال و رونق اقتصادی می بایست از این ظرفیت خوب استفاده شود .

این مقام مسئول به اجرای هزار و 50 متر بخش آزاد راه اشاره کرد و گفت : مجموع آزاد راه 2 هزار و 700 متر است که در بخش بزرگراه و راه اصلی 6 هزار و100 کیلومتر در کشور در حال اجرا و حدود 800 کیلومتر پیمانکاری در کشور فعال هستند . وی با بیان اینکه در کل کشور حدود 3 هزار و 300 زیرساخت ریلی جدید در حال اجرا داریم بیان کرد : کل مسیر ریلی در کشور 14 هزار کیلومتر می باشد .

خادمی در بخش بزرگراهی و راه اصلی ، اضافه کرد : 6 هزار و 100 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در حال اجرا داریم و نزدیک به 800 قرارداد پیمانکاری به صورت ملی در این پروژه ها فعال هستند و در مجموع بزرگراهها ما حدود 20 هزار کیلومتر است .

وی با اعلام اینکه حجم عظیمی از پروژه های زیرساختی کشور در کنار بار سنگین سایر بخش ها در حال انجام است که واقعا اتفاقات خوبی در آینده در این بخش ها خواهیم داشت ،اظهار کرد : در بخش حمل و نقل در استان مازندران تردد اصلی از جنوب به شمال است که تنها در این استان 6 راه اصلی از مرکز به سمت استان داریم که 5 راه اصلی ترافیک ملی و یک راه ترافیکی محلی در آن جریان دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : هر کدام از این راهها بالای 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، چرا که عبور از البرز مستلزم راه سازی سنگین می باشد که برای هر کدام از آزادراه ها برنامه داریم اما اولویت بندی شده است تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته در آزادراه تهران شمال 2 هزار میلیارد تومان توسط دولت و بنیاد مستضعفان هزینه کردیم و حجم عظیمی از کار در منطقه دو آزاد راه که منتهی به مازندران می شود در حال انجام است .

خادمی با اشاره به اینکه کارهای سنگین و پرهزینه ای در بحث جاده ها در حال انجام است تصریح کرد : در ارتباط با پروژه های محورهای کندوان و هراز در قالب پروژه های تهاتر نفتی پیش بینی کردیم و امیدواریم امسال بتوانیم کار فوق العاده ای در این محورها از محل تهاتر داشته باشیم .

وی با بیان اینکه آن چیزیکه مورد انتظار باشد ، شاید نشود چرا که مستلزم هزینه بالایی است ، اظهار کرد : دو پروژه آزاد راه در استان مازندران در دستور کار قرار دارد یک پروژه شروع شده ولی فعال نیست یکی شروع نشده و باید فعال شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : حدود 60 درصد پروژه قائمشهر به ساری تملکات انجام شده و در برنامه کاری ما است که باید با سرمایه گذار برنامه ریزی لازم صورت گیرد .

این مقام مسئول اظهار کرد : در محور کناره طرح به صورت بلوار در دستور کار قرارداد دارد که در استان های مازندران و گیلان انجام شده است اما کنارگذر انجام نشده که دو مشکل تملک بسیار سخت اراضی و هزینه بر بودن دارد که لازم است در بحث تملک پیگیری لازم صورت گیرد .

خادمی یادآور شد : در سفر رئیس جمهور به مازندران همه این مسائل پیش بینی شده که بر اساس این تعهدات اجرایی برای استان برنامه ریزی شود تا به نتیجه برسد .

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت گردشگری در مازندران خاطر نشان کرد : البته این مهم برنامه کلانی دارد که امیدواریم در جهت رونق اقتصادی منطقه داشته باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بهسازی جاده ها بر اساس اولویت استان خواهد بود یادآور شد : موضوع مهم رفع معارض و تملکات در بخش جاده ای است تا بتوانیم منابع را پای کار بیاوریم .

خادمی در پایان گفت : عملیات اجرایی قطعه اول پروژه چهارخطه و بهسازی محور مرزن آباد – کلاردشت موجب نوسازی و بهسازی مسیر و همچنین افزایش سرعت طرح در این محور خواهد شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی