دیدار بخشی مدیركل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با مدیرکل نوسازی مدارس استان
دیدار بخشی مدیركل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با مدیرکل نوسازی مدارس استان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران به همراه حراست اداره کل نوسازی مدارس استان در دفتر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس مازندران در دیداری به گفتگو نشستند

به گزارش خبرنگار روزنامه تیرنگ به نقل روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان مازندران بخشی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران به همراه موسوی مسئول حراست اداره کل نوسازی مدارس استان دردیداری ، در دفتر مهدی استادیان ساروی مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیزمدارس استان به گفتگو نشستند.

در این دیدار بخشی، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: همانطور که مستحضر هستید از سال ۱۳۸۲ با دستور رهبر معظم انقلاب، پدافند غیرعامل تشکیل شد و چارچوب سازمانی خود را پیدا نمود و در طی این سال ها در حوزه های مختلف از جمله حوزه کالبدی مطالعات و کارهای تخصصی ویژه ای صورت گرفته که از آن میان می توان به نکات طراحی و ساخت، ساختمان ها با عنوان مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان اشاره کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه به برخی از ویژگی های مذکور درطراحی مدارس از جمله تعداد طبقات ساختمان برای مقاطع مختلف تحصیلی، عرض راهروها، تعداد ورودی و خروجی، نحوه طراحی ساختمان، شکل پنجره ها و مواردی از این دست اشاره کرد.

همچنین نکاتی در خصوص در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های لازم در مدارس برای استفاده های جانبی مثل پناهگاه در شرایط بحران و موارد مشابه مطرح گردید.

مهدی استادیان ساروی مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران  ضمن خوش آمد گویی در خصوص اهمیت رعایت پدافند غیرعامل در سطح کشور و پروژه های ملی، رعایت پدافند غیرعامل در کلیه پروژه های ملی  بر مبنای مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و عملیاتی نمودن بندهای مبحث 21 در پروژه ارتباط پدافند غیرعامل ، ارائه گزارش از فعالیت های اداره کل درخصوص پدافند غیرعامل به مدیرکل  پدافند غیرعامل استان بیان نمودند