خزان رویا خیز
خزان رویا خیز
مازندران استانی زیبا است که بوی بهشت می‌دهد. در این استان دریا، راه آهن ( پل‌ ورسک و سه خط طلا)، جنگل و... چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

 

تیرنگ:
مازندران استانی زیبا است که بوی بهشت می‌دهد. در این استان دریا، راه آهن ( پل‌ ورسک و سه خط طلا)، جنگل و… چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.
کافیست تا در این فصل با قطار از تهران به سمت گرگان بروید تا زیبایی دو استان شمالی را به وضوح ببینید.
بدون شک یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز تله‌کابین رامسر است. اگرچه که این مجموعه تفریحی در همه فصل‌ها میزبان گردشگران زیادی است، اما خیلی از مسافران دوست دارند در هوای بارانی و مه‌آلود، مناظر رنگارنگ پاییزی را مهمان چشمانشان کنند. تله‌کابین رامسر یک مکان تفریحی ایده آل است، چراکه انواع امکانات تفریحی برای صفر تا ۱۰۰ سال را شامل می‌شود.
جاهای دیدنی مازندران در پاییز، جلوه‌ای رؤیایی دارند. یکی از رؤیایی‌ترین آن‌ها هم جنگل الیمستان است. جنگل الیمستان در پاییز، تجربه‌ای از جنگل نوردی را برای شما رقم می‌زند که هرگز فراموشش نخواهید کرد. جنگل الیمستان مثل یک کارت‌پستال زنده است و به هر گوشه آن‌که نگاه کنید، برق چشمانتان خبر از خوشحالی روحتان می‌دهد
در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز، نوبت معرفی یک دریاچه یعنی دریاچه چورت رسیده است. دریاچه چورت بعد از زلزله‌ای که در سال ۱۳۸۳ در این منطقه رخ داد، به وجود آمد. لرزش زمین باعث شد که مسیر آب چشمه‌ای که در این نزدیکی بود بسته شود و دریاچه چورت به دنیا بیاید.
جنگل دو هزار و سه هزار یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های مازندران است که قصه‌اش از تنکابن شروع می‌شود. صاحبان اصلی این جنگل، درختان هیرکانی هستند که سرمایه جهانی به‌حساب می‌آیند. زیبایی‌های جنگل دو هزار و سه هزار در پاییز به حد نهایی خودش می‌رسد و پیشنهاد می‌کنم اگر فکر می‌کنید اغراق می‌کنم، خودتان در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز راهی جنگل دو هزار و سه هزار شوید تا ببینید که کلمات در توصیف زیبایی‌های این جنگل در پاییز ناتوان‌اند
متل قوی سابق یا سلمان شهر فعلی، یکی از لوکس‌ترین جاهای دیدنی مازندران است و خیلی از جوانان و کسانی که به دنبال تفریحات لوکس هستند سراغش را می‌گیرند.
در سال‌های اخیر سرخ رود مازندران به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری شمال ایران تبدیل شده است. به همین خاطر باید در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز به سرخ رود و یکی از زیباترین جاهای دیدنی آن یعنی تالاب سرخرود اشاره کنم. تماشای تالاب سرخرود در پاییز و به‌خصوص اوایل آذر، یک تجربه تکرار نشدنی را برای شما رقم میزند. چراکه در این بازه زمانی، پرندگان مهاجر که به قوهای فریادکش معروف هستند، این تالاب را برای گذران زندگی انتخاب می‌کنند. تماشای این پرندگان و فضای زیبای تالاب در هوای پاییزی مازندران لذتی وصف‌نشدنی دارد که تا خودتان نروید و از نزدیک نبینید باورتان نمی‌شود.
به احتمال زیاد سواحل بابلسر نقطه مشترک تجربه سفرهای شمالی اکثر ما ایرانی‌هاست، چون همان‌جایی است که کوه و دریا به هم می‌رسند.

شاید جمله «تماشای طلوع و غروب خورشید از ساحل دریا لذت‌بخش‌ترین تجربه دنیا است.» را بارها شنیده باشید، ولی هنوز فرصت تجربه آن را پیدا نکرده باشید. اگر این‌طور است پیشنهاد می‌کنم حتماً بستر این تجربه را برای پاییز فراهم کنید. تجربه‌ای که از سواحل بابلسر به بهترین شکل رقم می‌خورد و تا مدت‌ها سرحال نگهتان می‌دارد. به‌جز این در سواحل بابلسر انواع تفریحات ساحلی و امکانات رفاهی مثل آلاچیق، کافی‌شاپ، رستوران و … در انتظار شماست.

پاییز فصلی است که جان می‌دهد برای جنگل نوردی و چه چیزی بهتر از جنگل نوردی در شمال ایران، مازندران و پارک جنگلی سیسنگان. شهرت پارک جنگلی سی سنگان بر کسی پوشیده نیست. این پارک جنگلی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز است که نه‌تنها مسافران بلکه اهالی شهر هم برای فرار از دغدغه‌های زندگی و گذراندن لحظاتی خوش به آن پناه می‌برند.

روستای کندلوس یکی از روستاهای ییلاقی مازندران به حساب می‌آید، اما با این حال شما می‌توانید در اوایل پاییز و موقع برگ‌ریزان درختان هم به ملاقاتش بروید. روستای کندلوس یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که پاییزش حسابی دیدنی است. تصور کنید در روستایی با کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی و سنگ‌فرش قدم بزنید، از کنار خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی و کاه‌گلی رد شوید و نم باران گونه‌هایتان را خیس کند.

جنگل دالخانی جنگلی با وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع است. به نظر من همه ما باید حداقل یک‌بار از این جنگل در پاییز، فصلی که نارنجی برگ‌ها در تلاقی با آبی آسمان رؤیایی‌ترین تصاویر را خلق می‌کنند، دیدن کنیم.

زیبایی‌های جنگل دالخانی با آن پیچ‌وخم‌های مرموز، دالان‌های رؤیایی، چشمه‌های بی‌قرار، آبشارهای روان و … تمام‌نشدنی است. در پاییز زیبایی‌های جنگل دالخانی نفس را در سینه حبس می‌کند.

آب و هوای شمال در فصل پاییز مطبوع و خنک است. اما ممکن است هوا در بعضی روزها و شب‌ها سرد باشد پس بهتر است قبل از سفر، تعدادی لباس گرم همراه خود بیاورید. اگر سرمایی هستید کاپشن پر، جوراب اضافه، دستکش و شال و کلاه را فراموش نکنید. اکثر مقاصدی که معرفی کردیم نیاز به کمی پیاده‌روی و جنگل‌نوردی دارد. برای قدم‌زدن در جنگل و به‌خصوص پیمایش‌های طولانی باید یک کفش راحت انتخاب کنید.