حجاب حکم شرعی
حجاب حکم شرعی
چرا دشمنان خارجی و سران جریان موسوم به اصلاحات در داخل اصرار دارند که در مورد حکم الهی « حجاب» از عنوان حجاب اجباری استفاده کنند؟

 

تیرنگ، بهزاد حقانی گلوگاهی:

چرا دشمنان خارجی و سران جریان موسوم به اصلاحات در داخل اصرار دارند که در مورد حکم الهی « حجاب» از عنوان حجاب اجباری استفاده کنند؟

جواب آن قطعأ این است که با ترویج فرهنگ مبتذل غرب براحتی می توان مردم بویژه نسل جوان را برای رسیدن به قدرت فریب داد، همانطور که در سال ۷۶ با شعار « آزادی» به معنای اباهه گری و ترویج فساد اخلاقی به قدرت رسیدند !!
اما ما در اینجا لازم است شرحی سیاسی و استدلال عقلی و شرعی برای روشنگری داشته باشیم:
ما معتقدیم: عبارت « حجاب اجباری» طراحی شده است برای اینکه « راه تفکر درباره پوشیدگی» را مسدود کند.
رسانه های خارجی و سران جریان موسوم به اصلاحات آنقدر این کلمه را تکرار می کنند تا کسی به خودش اجازه تفکر روی این موضوع را هم ندهد، «« این یعنی فریب، یعنی جنگ با آزادی فکر »»
وقتی کسی بگوید « حجاب اجباری» یعنی اینکه پیشاپیش تصمیمش را گرفته است، اصلأ واژه اجباری را به هر مفهوم دیگری به چسبانی، آن را ضایع خواهی کرد!.
موضوع حجاب حکم شرعی است ( مستند به آیات متعدد قرآن در سوره احزاب و نور و…) و هم حکم قانونی زیرا حجاب مسئله اجتماعی است و رعایت نکردن آن در اجتماع و مرئای عمومی خلاف قانون و شرع می باشد.
وقتی موضوعی جنبه اجتماعی و عمومی پیدا می کند، الزاماً باید پشتوانه قانونی داشته باشد تا به بهترین شکل اجرا شود،
برای مثال:
سرنشینان خودرو ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند، حالا اگر کسی بگوید « من می دانم بستن کمربند ایمنی بسیار مهم است» اما چون اجباری شده، زیر بار اجبار و حرف زور نمی روم!
در این صورت باید به عقل او شک کرد!
فرض کنید عده‌ای فردا راه بیفتد بگویند : ما با قانون « مهریه اجباری مخالفیم، مهریه را آزاد کنید و بگذارید مردها خودشان انتخاب کنند که مهریه بدهند یا ندهند!!

یا عده ای روز بعد بگویند : ما با حضور و غیاب اجباری مخالفیم، بگذارید دانش آموزان و دانشجویان خودشان تصمیم بگیرند مدرسه بروند یا نروند،
یا عده ای بگویند ما با داشتن گواهینامه رانندگی اجباری مخالفیم ،و همچنین معترض باشند به اجباری بودن قوانین رانندگی و…
آیا می شود هر کسی هر قانونی را نپسندید، کلمه « اجباری » را روی آن بچسباند و راه قانون شکنی را در پیش بگیرد؟
آنها که به خودشان اجازه می دهند به زور آزمایی و مقابله با قانون بپردازند، به فردا فکر می کنند؟
آیا آینده این تفکر و روش در مواجهه با قانون مساوی با هرج و مرج نیست؟
پس بهتر است تا دیر نشده از راه رفته برگردند!
والعاقبت للمتقین