شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست/ رسانه داخلی باید روایتگر اول باشد
شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست/ رسانه داخلی باید روایتگر اول باشد
مدیر مسئول روزنامه تیرنگ گفت: جنگ رسانه‌ای با دشمن تمام نشده است و دشمن هجمه را برای انتخابات در پیش گرفته است.

تیرنگ نیوز:

محمد جویباری مدیر مسئول روزنامه تیرنگ در دیدار اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نقش بسیج رسانه در اتفاقات گذشته پر رنگ بوده و باید پر رنگ‌تر شود، گفت: رسانه‌ها باید در اتفاقاتی که در جامعه می افتد همبستگی بیش‌تری داشته باشند، متاسفانه شاهد بودیم که برخی رسانه‌ها در سطح کشور ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریختند باید این موارد مدیریت شود و جلسات بیشتری  با همه رسانه‌ها برگزار شود و شما به عنوان پدر معنوی استان به رسانه‌ها خط مشی دهید.

وی با اشاره به تعداد بالای رسانه‌ها در استان گفت: در مازندران تعداد بالایی خبرنگار و فعال رسانه‌ای وجود دارد که نیازمند حمایت و آموزش هستند.

* رسانه داخلی باید روایتگر اول باشد

مدیر مسئول روزنامه تیرنگ با بیان اینکه رسانه‌ها در داخل کشور باید روایتگر اول باشند، گفت: در اتفاقات سال گذشته دشمن زودتر از ما آمد روایتگری کرد و روایت اول را در دست گرفت و این باعث شد مردم ما در فضای مجازی به دروغ‌های آنها اعتماد کنند.

جویباری با اشاره به نقش فضای مجازی در کشور گفت: فضای مجازی ما رها شده است چند سال پیش ارشاد و پلیس فتا گفتند اگر گروه و کانال دارید بیایید مجوز بگیرد چه اتفاقی افتاد؟

وی با بیان اینکه اگرچه تلگرام و اینستاگرام فیلتر شد اما گروه‌ها و صفحات مجازی همچنان فعالیت می‌کنند؛ چه کسی نظارت می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری در صحبت اخیر  بحث هوش مصنوعی را تذکر دادند. الان هر کسی هر چیزی را می تواند تولید و منتشر نماید.

* رسانه‌ها فقط نباید مجیزگویی مدیران و مسئولان را بکنند

 

مدیر مسئول روزنامه تیرنگ با بیان اینکه باید به رسانه‌ها خوراک درست داده شود، گفت: صرف اینکه ما فقط در رسانه مجیزگوی  مدیران و مسئولان باشیم مردم به ما باور نمی کنند. رسانه اگر دغدغه مردم را منتقل نکند و فقط بگویند این دولت، این نماینده بهترین عملکرد را دارند مردم به آن اعتماد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه علاوه بر آنکه صدای مسئولان است و عملکردشان را می‌گوید باید صدای مردم هم باشد.

* دغدغه امت حزب‌الله حجاب است

جویباری در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب مشاهده نکردم که عفاف در مورد آقایان را تشریح کنند و موارد در مورد عفاف آقایان رعایت شود، گفت: همیشه گفتیم حجاب خانم‌ها رعایت شود؛ پس عفاف آقایان چه شد؟!

مدیر مسئول روزنامه تیرنگ با بیان اینکه در تابستان در بحث حجاب دغدغه داریم، گفت: بعد از خروج دختران از مدرسه حجاب را بر می‌دارند. آموزش و پرورش چکار می کند؟ وضع مدارس و آموزشگاه‌ها را ببینید؛ آموزشگاه موسیقی و …  از لحاظ حجاب وضعیت مناسبی ندارند، دغدغه امت حزب الله حجاب است.

* شرایط اقتصادی مردم خوب نیست

وی با بیان اینکه دولت واقعا کار می کند اما باز هم شرایط اقتصادی مردم خوب نیست، اظهار کرد: از مسئولان انتظار داریم در این بخش جهادی عمل کنند.

*مسائل استان قبل از ورود رئیس دستگاه قضا و رئیس جمهور حل شود

جویباری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر رییس دستگاه قضا به استان گفت: چرا باید وضعیت بنادر ما طوری باشد که چند هزار تن مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم فاسد شود و به دست مردم نرسد؟

مدیر مسئول روزنامه تیرنگ با اشاره به اتفاقاتی که در حوزه آرد و نان روی داده است، گفت: در خصوص غله چرا کسی رسیدگی نکرد ما بارها مسائل این بخش را متذکر شدیم. در فیلمی که در فضای مجازی از جلسه منتشر شد دیدیم که گروهی بدون مزایده و مناقصه آمدند بخشی از کارها را انجام می‌دهند و کسی پاسخ قانع کننده‌ای نداد. ما وظیفه داریم دغدغه مردم را به شما بگوییم این وظیفه رسانه است.

جویباری با تاکید بر آنکه مردم انتظار دارند قبل از ورود رئیس دستگاه قضا و رئیس جمهور مشکل در استان حل شود، اظهار کرد: ما از شما به عنوان پدر معنوی استان  انتظار داریم رسیدگی کنید و تذکر بدهید. فساد اقلام مصرفی مردم در سوله‌ها توجیه ندارد.

 

* بیان مشکلات رسانه‌ها

مدیر مسئول روزنامه تیرنگ با بیان اینکه به این انقلاب و نظام دلبسته هستیم، گفت: واقعا در زمانه‌ای که جنگ رسانه‌ها با دلار است ما نمی‌توانیم با ریال با دشمنان بجنگیم. همکاران ما به جز اینکه مشکلات معیشتی دارند برای  تهیه یک لپ‌تاپ هم که از لوازم اولیه اطلاع رسانی است؛ دچار مشکل هستند.

جویباری با اشاره به هزینه بالای بیمه، چاپ، توزیع و… گفت:  رسانه با کدوم منابع تولید محتوا کند؛ اگرچه در بخش رسانه مکتوب شاید ادارات و ارشاد مناقصه و رپورتاژ بدهند اما رسانه مکتوب دیگر دکه ندارد و دارای چالش است.

وی افزود: شاید در بحث رسانه‌ها 20 درصد تولید محتوا داشته باشند بیشتر رسانه‌ها از خبرگزاری‌ها کپی می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه تیرنگ با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای با دشمن تمام نشده است و دشمن هجمه را برای انتخابات در پیش گرفته است، گفت: در دیدار با رییس بسیج رسانه کشور و مسئولان دیگر گفتم صدای مردم باید به گوش مسئولان رسانده شود، ما هرچه بخواهیم امید بدهیم برخی اتفاقات مردم را نا امید می کند.