تیرنگ حائز بیشترین مشارکت در بخش جوانی جمعیت شد
تیرنگ حائز بیشترین مشارکت در بخش جوانی جمعیت شد
در پایان این مراسم از محمد جویباری، مدیر مسئول تیرنگ به دلیل انتشار مطالب در زمینه ازدواج و جوانی جمعیت تقدیر شد.

تیرنگ:
همایش وصال شیرین و آیین تجلیل از زوج‌های موفق خادمان و فعالان حوزه ازدواج در استان مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.
در این مراسم که از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه شروع شد، دکتر ییلاقی، معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران، در این مراسم با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان دستگاه متولی در حوزه تسهیل و تبلیغ ازدواج آسان و آسمانی است، گفت: امسال همان طور که هدف رییس جمهور شهید خدمت جهادی بوده هدف ما تداوم این مسیر است.
وی مشاوره و کارگاه رایگان را از برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سال پر توفیقی برای ما بود چراکه در بخش مراکز مشاوره ازدواج و هدایت هدفمند افراد برای مشاوره روانشناسی و آموزش خانواده‌ها در حوزه ازدواج گام‌های مهمی برداشته شد.

✓ وزارت ورزش در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اعتبارات خوبی را در نظر گرفت

رجبی، مدیرکل ورزش و جوانان در این مراسم موضوعات حوزه جوانان را اولویت مهم دولت دانست.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اعتبارات خوبی را در نظر گرفت، ادامه داد: باید در حوزه جوانان فعال‌تر باشیم.
رجبی جوانی جمعیت را یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم دانست و گفت : رفع مشکل ازدواج جوانان، مسکن، اشتغال و کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی اقدامات مهمی است که می تواند جمعیت کشور را به سمت جوانی ببرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مشارکت جوانان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت؛ معتقدیم بسیاری از کارها را می توان با تکیه بر توان جوانان انجام داد .
رجبی از راه اندازی چهل مرکز مشاوره در سال جاری خبر داد.

✓باید ازدواج را با عینک فرهنگی نگاه کنیم

آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم با بیان اینکه باید ازدواج را با عینک فرهنگی نگاه کنیم و کار فرهنگی در این زمینه زیاد انجام دهیم، گفت: ازدواج مسئله مهمی است، پیری جمعیت در آینده نه چندان دور گریبان مازندران را خواهد گرفت، این مسئله را باید جدی گرفت.
وی نسبت به مصرف بی رویه سموم و غذاها هشدار داد و بر لزوم نظارت به واردات و پژوهش در زمینه جوانی جمعیت تاکید کرد.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه دست اندرکاران باید معتقد به جوانی جمعیت باشند، ادامه داد: خانواده‌ها در ازدواج سخت گیری نکنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان همه با هم دست به دست هم بدهند و از یک حوزه به تنهایی کاری بر نمی‌آید، گفت: بسیاری از مشوقات تصویب می‌شود اما مجریان در اجرا تعلل می‌کنند.
این مسئول با تاکید براینکه مسئله ازدواج و فرزند آوری باید از سوی خانواده‌ها پیگیری شود، خاطرنشان کرد: باید با به وعده خدا ایمان داشته باشیم زیرا خداوند فرمودند ازدواج موجب برکت زندگی می‌شود
در پایان این مراسم از محمد جویباری، مدیر مسئول تیرنگ به دلیل انتشار مطالب در زمینه ازدواج و جوانی جمعیت تقدیر شد.

عکس فاطمه کواکبیان