برخیز که حجت خدا می‌آید
برخیز که حجت خدا می‌آید
چه کسی است که در طول زندگی منتظر گشایش گری نباشد؟ منتظر رسیدن منجی نباشد؟ حتی افرادی با افکار سکولاری نیز نمی توانند به صورت صد در صد آمدن فردی که می تواند به ظلم و بی عدالتی پایان دهد را رد کنند.

 

محمد جویباری، مدیرمسئول:
چه کسی است که در طول زندگی منتظر گشایش گری نباشد؟ منتظر رسیدن منجی نباشد؟ حتی افرادی با افکار سکولاری نیز نمی توانند به صورت صد در صد آمدن فردی که می تواند به ظلم و بی عدالتی پایان دهد را رد کنند.

همه‌ی این موارد نشان می‌دهد جهان، جهت پایان دادن به ظلم وخفقان منتظر قیام و رسیدن فردی است که فراتر از تمام قدرت های موجود بوده و در راه رساندن مردم مظلوم به حقوق خود هیچ مماشاتی با جهان ظلم نداشته باشد. میل درونی انسان‌ها به ظهور منجی ای فراتر از حدود و مرزهای زمینی در واقع همان پیش بینی شرایط و نیازی بوده که منجر به انجام غیبت الهی گشته است، خواستی خداوندی، که پی بردن به اسرار و رموز و آن در ید قدرت فهم و یادگیری بشری نیست. سنتی الهی که پیش از این در زندگی انبیا و اوصیای الهی دیگری پیش از غیبت امام عصر عج بوده است.

طریق حق گزیدن و اعتقاد به غیبت اعجازگونه‌ی حضرت مهدی عج به دور از مشقت و سختی نیست، چه بسیار آنان که خوارجی شدند در عصر غیبت و چه بسیار مومنانی که بی خوف و بی رجا گشتند، همان گونه که ششمین ستاره ی آسمان جلالیت، حضرت امام صادق (ع) در وصف این سختی ها می فرماید: «صاحب الامر غیبتی خواهد داشت که هر کس در آن دوره بخواهد دین دار بماند، باید سختی هایی را به جان بخرد و دو دستی به دین خود بچسبد.»

بی شک هر کس در این مسیر بردباری پیشه کند و با قلبی آکنده از امیدواری و خالی از یاس چشم به راه گشایش گری باشد جهان را مثال ظرفی می بیند که هیچ حرص و طمعی قادر به پر کردن آن نیست و از هر گونه بداخلاقی، ظلم و ولنگاری بر حذر است.

اینک که جهان در انتظار طلوع خورشید حق و عدالت از پشت کوهای نفاق، ظلم وخفقان است، وظیفه‌ی هر مسلمان شیعی، بردباری و انتظاری آمیخته با توسل به آموزه های دینی است تا در این چشم انتظاری باخود همراه کند هر آن کس را که دل به ظهور یک منجی بسته است.همانگونه که مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره انتظار فرج و شرایط منتظران می فرمایند: «منتظران صاحب الزمان، به منور شدن چشم انداز زندگی بشر و پایان دوران ظلم و تجاوز امید دارند و جنایات ستم و تزویر سردمداران استکبار جهانی، نمی تواند چشمه امید را در دل های آنان خاموش کند. منتظران حجت تردیدی ندارند که روزگار ظلم و طغیان و تجاوز سرانجام به پایان خواهد رسید و قدرت قاهره حق، همه قله های فساد و تعدی را از بین خواهد برد. ما اعتقاد داریم که با ظهور مهدی موعود علیه السلام، اندیشه و عقول بشری از همیشه خلاق تر خواهد بود و صلح و امنیت کامل در مقیاس جهانی آن به وجود خواهد آمد و ما برای چنین دورانی باید تلاش کنیم تا جهان روز به روز به این عصر آرمانی نزدیک تر شود»
اینک به امامت رسیدن این سلاله‌ی طیب و طاهر الهی به جشن می نشینیم تا شادی این خجسته روز برسد به گوش هر آن که جهان را بی حجت معبود می‌خواهد.