بالغ بر ۶۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند
بالغ بر ۶۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند
فلاح گفت: تیرنگ رسانه تحول گرا همراه با مردم است.

 

تیرنگ:
فلاح، مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در گفت‌وگو با تیرنگ با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمان عمومی غیر دولتی است، گفت: این نهاد بر اساس منابع درآمدی خودش اداره می‌شود و از منابع دولتی استفاده نمی‌کند.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است به عبارتی قلکی است که در آن پس انداز می‌کنند تا در زمان لازم محتاج دیگران نباشند، اظهار کرد: در ایران کتیبه کشف شده از دوران هخامنشی نشان می‌دهد در این مسئله دارای قدمت هستیم، ما از آن موقع دارای سیستم ثبت و ضبط سوابق بودیم، سیستم پرداخت حقوق و مزایا و ساعت کار کمتر برای خانم‌ها و مرخصی بارداری داشتیم.
فلاح با بیان اینکه در نص صریح اسلام بر مشارکت عموم تاکید شده است، گفت: در اسلام هم تامین اجتماعی به دو شکل صدقه استحبابی و دیگری به شکل قانونی است که زعمای قانونی از پر درآمدها مالیاتی که می‌گیرند باید به کم درآمدها پرداخت کنند.
این مسئول با بیان اینکه از سال ۵۴ به شکل امروزی تامین اجتماعی تشکیل شد، اظهار کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها بودند اما امروز ما هیجده صندوق داریم که سهم تامین اجتماعی ۵۳ درصد است به عبارتی ۷۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این ۱۸ صندوق هستند.
فلاح با بیان اینکه بالغ بر ۶۳ درصد جمعیت استان یعنی بالغ بر دو میلیون و پنجاه هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و بالغ بر یک میلیون و ششصد و نود هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و حدود چهارصد هزار نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی هستند، اظهار کرد: بالغ بر ۹۹ هزار کارگاه فعال داریم از این تعداد حدود ۸۹ هزار مورد کارگاه کوچک مقیاس هستند و کارگاه های بالای پنجاه کارگر ما (بزرگ مقیاس) ۱۰۳۵ کارگاه، کارگاه پنج تا ده نفر اشتغال ۴۲۰۰ کارگاه هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه از کارهای بزرگ سازمان تامین اجتماعی در راستای دولت الکترونیک خدمات غیر حضوری و طرح سی هفتاد است، خاطرنشان کرد: سی هفتاد یعنی سی خدمات به هفتاد میلیون مراجعه کننده که این خدمات در دولت به ۵۹ خدمت ارتقا یافت و آخرین مورد آن لیست هوشمند بود.
فلاح با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمانی مبتنی بر درآمد هزینه است، اظهار کرد: بالغ ۲۱۹۵ میلیارد تومان تعهدات ما و
کل منابع درآمدی ما حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد مطالبات معوق داریم، اظهار کرد: بخش درمان بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که بر عهده ما است.
وی با بیان اینکه بیشترین مراکز ملکی درمانی (۵ بیمارستان، ۹ درمانگاه تخصصی عمومی) داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه بیمه ما ۴۵ مرکز خدمت رسان، ۲۸ شعبه مادر، ۱۳ کارگزاری و ۴ شعبه اقماری داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در سازمان اجتماعی اعتقاد داریم بی منت و در طول هفته در خدمت مردم باشیم، گفت: رضایتمندی بین اقشار مختلف جامعه بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای برای ارتقا اجتماعی آن است و کارکرد فعال تأمین اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری در این عرصه داشته باشد.
وی افزود: تیرنگ رسانه تحول گرا همراه با مردم است.