افتتاح پروژه کانال بتنی لاینینگ 2500 متری در محمودآباد
افتتاح پروژه کانال بتنی لاینینگ 2500 متری در محمودآباد
هادی زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد  گفت: به مناسبت هفته دولت، پروژه کانال آبرسانی به طول 2500 متر در روستای برنج‌ده این شهرستان افتتاح شد.

نبی زاده، روزنامه تیرنگ:

هادی زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد،  گفت: به مناسبت هفته دولت، پروژه کانال آبرسانی به طول 2500 متر در روستای برنج‌ده این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه تیرنگ به نقل  روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده گفت: در راستای اجرای طرح های زیر بنایی و به منظور تداوم اشتغالزایی مولد، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه پایدار کشاورزی و اقتصادی تر کردن تولید در بخش کشاورزی، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، پروژه کانال بتنی (لاینیگ) آبرسانی به مزارع به طول 2500 متر و با ابعاد 30*35 سانتیمتر با حضور نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاونین فرماندار، امام جمعه شهرستان محمودآباد، بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی و روسای ادارات شهرستان محمودآباد در روستای برنج‌ده از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بيان اينکه با افتتاح و بهره برداري از اين طرح 78 بهره بردار در سطح 52 هکتار از زمين هاي شاليزاري از مزاياي آن بهره مند مي گردند افزود: میزان اعتبار مصوب برای اجرای این پروژه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری و تملک استانی بوده است.

هادی‌زاده در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: حفاظت و نگهداری از کانال‌ها و عدم لایروبی هر ساله آنان، کاهش هزینه های سرمایه ای، سرعت در انتقال آبدهی، کاهش اتلاف آب در کانال‌ها  و تسهیل در روند آبگیری کرت ها، استفاده از زمین‌های بیشتر برای آبیاری و کاهش مصرف آب از جمله مزاياي اجرای طرح کانال بتنی( لاینینگ ) است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افزایش عملکرد محصول موجب بالا رفتن توان اقتصادی بهره‌برداران و گامی مهم در جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها خواهد بود.