از چاله به چاه نیفتید!
از چاله به چاه نیفتید!
در همین باره شهروندان می‌گویند که ما شورا را انتخاب می‌کنیم تا به شهردار این موارد را گوشزد کرده و پیگیری کنند اما اعضای شورا از بس وارد حواشی شدند از اهداف اصلی خود دور شدند.

تیرنگ: مهدی جویباری

کمتر شهروندی را می‌توان یافت که با چاله‌های خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر مواجه نشده باشد، چاله‌هایی که گاها دردسر ساز شده و موجب صدمات نیز شده است.

با گشت و گذار در چند محله از شهرهای مختلف استان  نظر شهروندان را راجع به این مساله پرسیده و مطالبه حقوق شهروندی را از زبان آنها انجام می‌دهیم.

جمشیدی شهروند بابلی در گفت‌وگو با تیرنگ می‌گوید: مراقب باشید از چاله به چاه سقوط نکنید!

او از نبود مانع و تابلوخطر، در برخی محل‌ها گله‌مند است و می‌گوید: شهرداری باید با اداره‌های آب و گاز هماهنگ شده و تعاملاتی داشته باشد که بعد از حفاری اداره‌ها، نسبت به بازسازی آن اقدام کند.

جمشیدی با اشاره به اینکه همه مردم حیاط داخل خانه ندارند، می‌گوید: بالطبع بچه‌های آن خانه در کوچه بازی خواهند کرد و در موقع ایجاد چاله باید سریعا نسبت به بازسازی آن اقدام کنند تا شاهد صدمات جانی یا فوت نباشیم.

✓شهر را شهردار نگه می‌دارد

اصغری شهروند جویباری در این باره به تیرنگ می‌گوید: شهر را شهردار نگه می دارد و در کنار آن مردم هم باید تلاش کنند تا شهر تمیز بماند.

وی با بیان اینکه وضعیت آسفالت معابر خوب نیست از چاله و چوله‌های شهر گلایه می‌کند و ادامه می‌دهد: نباید حفاری‌های شهری بدون هماهنگی انجام شود و بعد از حفاری در یک منطقه، اهمال کاری صورت نگیرد تا این چاله‌ها موجب خسارات مالی به ماشین یا صدمات جانی نشود.

وی ضمن گلایه می‌گوید: تا مردم پیگیر نشوند، شهرداری به هیچ عنوان برای تعمیر و بازسازی اقدام نمی کند و باید زنگ زد.

✓وظایف شهرداری مشخص است

بهادر شایگان، شهروند ساروی نیز در گفت‌وگو با تیرنگ می‌گوید: وظایف شهرداری مشخص است و اگر مدیریت شهرداری قدرتمند باشد مشکلات حل می‌شود.

او ادامه می‌دهد: بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، شش شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، گاز، مخابرات و شهرداری  تا به امروز باهم هماهنگ نیستند و مطمئنم اگر هماهنگی صورت پذیرد، مشکلات حل شدنی است.

او می‌گوید: اگر اداره‌هایی که جایی را برای رفع مشکلی حفر می‌کنند، از شهرداری اجازه بازسازی محل حفر شده را داشته باشند و بعد رفع مشکل، خودشان با هماهنگی شهرداری آن مکان را آسفالت کنند، هیچوقت این چاله‌ها به وجود نمی‌آید.

✓اگر با قانون هماهنگ باشیم موفق می‌شویم

محمد صباغی، راننده تاکسی اینترنتی هم به خبرنگار تیرنگ می‌گوید: ما مردم اگر با قانون هماهنگ باشیم موفق می‌شویم ولی در عین حال باید حرفمان را به عنوان شهروند به مراجع قانونی برسانیم.

وی از هزینه بالای تعمیر خودرو و خسارت چاله چوله‌ها می‌گوید و ادامه می‌دهد که مشکل اصلی در شهر ضعف نظارت است، تا زمانی که شهرداری یک بخشی را به پیمانکار خصوصی می‌دهد تا کاری را برایش انجام دهد منجر به ضعف نظارت می‌شود.

وی در خصوص مقصر اصلی این اتفاقات می گوید: بعضی از مردم بی تفاوت هستند چرا که باید پیگیری و مطالبه گری کنند؛ متاسفانه آنقدر مشغله‌های ذهنی به دلیل مسائل اقتصادی وجود دارد که برای این کارها وقت نمی‌کنند. البته شهرداری هم باید وظایف خود را انجام دهد.

در همین باره شهروندان می‌گویند که ما شورا را انتخاب می‌کنیم تا به شهردار این موارد را گوشزد کرده و پیگیری کنند اما اعضای شورا از بس وارد حواشی شدند از اهداف اصلی خود دور شدند.