یک ساعت ماندن خیریانپور خیانت به استان است!
یک ساعت ماندن خیریانپور خیانت به استان است!
یکی از مدیرانی که از سال 92 گویا قصد ترک مدیریت در مازندران را ندارد حسن خیریانپور است که حدود یک دهه است در جایگاه‌های حساس استان قرار دارد و در زمان مسئولیت چهار استاندار معاون استاندار مازندران بوده است.

تیرنگ نیوز: گویا برخی از مدیران تمایلی به خانه نشینی ندارند و مسئولان ارشد هم باور ندارند که فلان مدیر باید عرصه را به جوانترها واگذار کند تا هم بهره وری بالا رود و هم جوانگرایی صورت گیرد.
یکی از مدیرانی که از سال 92 گویا قصد ترک مدیریت در مازندران را ندارد حسن خیریانپور است که حدود یک دهه است در جایگاه‌های حساس استان قرار دارد و در زمان مسئولیت چهار استاندار معاون استاندار مازندران بوده است.
او که مشخص نیست عقاید اقتصادی‌اش چیست چندین سال است که در منصب معاونت اقتصادی استانداری جا خوش کرده است؛ به باور رسانه‌ها تقریبا هیچ کارشناس و اهل نظری در استان نیست که از عملکرد خیریانپور راضی باشد؛ بنابراین نگه داشتن وی در جایگاه معاونت، چیزی جز دهن‌کجی به اصحاب اندیشه و رسانه نیست.
هیچکس هم در استان دلیل ابقای بلند مدت این مسئول را نمی‌دهد و نمی‌گوید که اگر خدای نکرده آنچه در آب منطقه‌ای با ابقای بلند مدت مدیرش رخ داد برای این فرد رخ بدهد باید یقه چه کسی را گرفت؟!
برخی شنیده‌ها می‌گوید که شاید پشتش به جایی گرم است که خیال رفتن ندارد! در همین رابطه سال 94 زمانی که خیریانپور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بود شایعاتی مبنی بر استعفای او مطرح شد که بعدا تکذیب شد اما با این وجود یک بیانیه از سوی حامیان فلاح استاندار وقت مازندران در دولت تدبیر و امید منتشر شد در این بیانیه که مسئولان ستادهای سابق دکتر روحانی در استان پای آن را امضا زده بودند، نام 14 نفر دیده می‌شد. در بیانیه آمده بود ضمن حمایت از استاندار برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در مازندران، حمایت کامل خود را از حضور مدیریتی معاون محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران اعلام می داریم و بر ضرورت استفاده مطلوب از دانش، تجربه و توانمندی‌های ارزشمند مدیریتی ایشان در استانداری و استان تاکید می نماییم.
از سابقه او و مدتی که در مناصب مختلف بوده به خبری که ایسنای همدان در سال 92 زده است رجوع می کنیم. در متن خبر آمده است طی حکمی از سوی وزیر کشور، “حسن خیریانپور” معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری همدان به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران منصوب شد.
خیریانپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، با اعلام این خبر افزود: پنج سال ابتدای خدمتم در نظام جمهوری اسلامی را در سمت‌های مختلف در استانداری مازندران گذراندم.
وی با اشاره به مسوولیت شش ساله به عنوان فرماندار رامسر، گفت: 11 سال از عمر خدمتی‌ام را در استان مازندران گذراندم و حالا پس از گذشت 17 سال خدمت در غرب کشور به استان زادگاهم بازمی گردم.
معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری همدان یادآور شد: پس از 21 سال کار در فرمانداری شهرهای مختلف، در سالجاری به عنوان معاون استانداری همدان کار خود را آغاز کردم که تجربه جدیدی در روند کاری من به حساب می آید.
وی ادامه داد: امیدوارم تجارب کاری در استان همدان برای سمت جدید در استانداری مازندران کارساز باشد و در فضای جدید کاری در نظام جمهوری اسلامی مثمرثمر باشم.
خیریانپور با بیان اینکه بخش زیادی از عمر کاری ام را در استان همدان گذراندم و خودم را همدانی می دانم، گفت: از 32 سال خدمت در نظام، چهار سال به عنوان فرماندار همدان، هفت سال به عنوان فرماندار ویژه ملایر و هفت ماه به عنوان معاون استانداری همدان فعالیت کردم.
در انتهای خبر آمده است از سوابق کاری حسن خیریانپور در طول 32 سال خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران می توان به مفسر سياسي در گروه سياسي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، کارشناس سياسي در استانداري مازندران، معاون مديرکل سياسي – انتظامي استانداري مازندران، سرپرست حراست استانداري مازندران، رييس دبيرخانه شوراي تأمين استانداری مازندران، مسوول اتباع و مهاجرين خارجي استانداري مازندران، فرماندار شهرستان رامسر، معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنکابن، مشاور پژوهشي استاندار مازندران، فرماندار شهرستان ايلام، فرماندار شهرستان همدان و معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ملاير اشاره کرد.
اما اگر از سابقه بالغ بر چهل ساله خیریانپور بگذریم؛ یکی از عللی که نگارنده معتقد به ضعف خیریانپور است آماری است که او می دهد . او در 13 دی بنا به خبری که ایرنا زده است می گوید که « ۶۵ درصد تعهد ایجاد اشتغال در مازندران محقق شد» و در ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ بنا به خبری که باز هم ایرنا زده است گفت که «۸۰ درصد تعهد اشتغال مازندران محقق شد» البته که به طور کل منکر ایجاد اشتغال در استان نیستیم اما حداقل می‌دانیم که بخشی از این اشتغال باید با ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها به بهزیستی، کمیته امداد و… محقق می شد که بنا بر گفته مسئولان بهزیستی کشور این امر محقق نشد چون عمل به تعهدات بانک‌ها حداقل در این مورد در کشور به درستی صورت نگرفت.
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در همین رابطه رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت وام اشتغال خبر داد. او گفت با اشاره به بند ب تبصـره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به نحوه عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان انتقاد کرد و گفت: اگر واقعا بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات مالی را ندارند، ارائه تسهیلات تخصیص یافته منابع مالی سازمان در سال‌های آتی به بانک‌هایی که امکان تخصیص دارند واگذار شود تا بهزیستی بتواند جوابگوی مددجویان خود باشد.
سیدحسن صافی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بند ب تبصـره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که براساس آن مبلغ ۱۰ هزار میلیـارد تومان برای تسهیلات اشتغال به جامعه هدف سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: ۵۱ درصد این منابع پرداخت شده اما توزیع در بانک‌ها کم بوده است، به این معنی که ابلاغ اعتبارات انجام شده اما پرداخت به صورت قطره چکانی است. به طوریکه بانک صادرات اجازه پرداخت حداکثر ۳۰ درصد از منابع را به مددجویان داده و بانک ملی اصلا توزیعی انجام نداده است.
وی تاکید کرد: از میان ۱۶ بانکی که باید در این زمینه همکاری کنند، سهم بانک ملی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که علی‌رغم پیگیری‌های ما از بانک ملی به صورت مکرر و مکتوب و مکاتبه با کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس، این بانک هنوز برای ارائه تسهیلات به مددجویان ریالی پرداخت نکرده‌ است.
به گفته صافی، سال گذشته نیز بانک ملی صرفا ۲۰ درصد از منابع را برای سازمان بهزیستی آزاد کرد که به نظر می‌رسد باید دستگاه‌های نظارتی در این زمینه جدی‌تر وارد این مسئله شوند.
رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد که اگر واقعا بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات مالی را ندارند، ارائه تسهیلات تخصیص یافته منابع مالی سازمان در سال‌های آتی به بانک‌هایی که امکان تخصیص دارند واگذار شود تا بهزیستی بتواند جوابگوی مددجویان خود باشد.
صافی با بیان اینکه سایر بانک‌ها نیز به صورت قطره چکانی تخصیص منابع دارند، گفت: همچنین ۷۰۰ میلیاردتومان منابع از بانک صادرات برای سازمان در نظر گرفته شده، اما این بانک تاکنون حدود ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت کرده است.
وی معتقد است: زمانی که ارائه تسهیلات به مددجویان از سوی بانک‌ها دچار مشکل باشد به همان میزان نیز اشتغال جامعه هدف دچار اختلال خواهد شد، چراکه جنس مشاغل مددجویان مشاغل خرد و خانگی و کسب و کارهای کوچک است که این منابع مالی می‌تواند برای آنها بسیار کمک‌کننده باشد. چه بخواهیم و چه نخواهیم حلقه مالی مهم‌ترین بخشی است که در تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی نقش دارد.

خیریانپور در حالی از اشتغال سخن می‌گوید که آمار بالای کارگران بیکار در میادین شهرها بیداد می‌کند و بر اساس شنیده‌ها برخی از مدیران کارخانه‌ها و بنگاههای اقتصادی بزرگ و مشاغل خرد مدعی هستند که نتوانستند از تسهیلات و حمایت‌ها بهره‌مند شوند. آنها می گویند که در صورت حمایت می‌توانند اشتغالزایی کنند و معتقدند که معاون اقتصادی استانداری ضعیف‌ترین مسئول استان است که حدود یک دهه در استانداری مازندران مسئولیت دارد. آنها می گویند که حتی یک ساعت ماندن خیریانپور خیانت به استان مازندران است. اگر فرض را بر این بگذاریم که تعهدات اشتغال در بهزیستی، کمیته امداد، بنگاههای اقتصادی بزرگ، کوچک و… به درستی محقق شد و این میزان اشتغال در استان صورت پذیرفته است؛ باز هم واقعیت جامعه که بیکاری و تعدیل نیرو در بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات است چیزی جز این را می‌گوید. ای کاش این مسئول، متولیان این بخش و استاندار بگویند که کجا و چه اشتغالی ایجاد شده و چند نفر مشغول به کار شده‌اند تا افکار عمومی اقناع شود.
رسانه تیرنگ پیرو برخی درخواست‌های مخاطبان و افکار عمومی، به این موضوع پرداخته و آمادگی دریافت و انتشار اظهارات مسئولان را پیرامون موضوع دارد

 

  • منبع خبر : اختصاصی تیرنگ