واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت
واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در جمع خبرنگاران استان از واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت خبر داد.

تیرنگ، الهام دهقان:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در جمع خبرنگاران استان از واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت خبر داد.

کهنسال، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: رشد اقتصادی و بهره‌وری با ۴۲۰ طرح صنعتی و تولیدی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی، امسال در استان محقق می‌شود. نادعلی کهنسال از فعال‌‌سازی دبیرخانه توسعه صادرات در استان خبر داد و اظهار کرد: رایزنی با مدیران ملی انجام شده  و بنا داریم طرح توسعه صادراتی استان را پیگیری کنیم.

*تملک ۱۱۰ واحد صنعتی از سوی بانک‌ها

مدیرکل صمت مازندران از تملک ۱۱۰ واحد صنعتی از سوی بانک‌ها خبر داد. وی با اشاره به اینکه ۳۷ واحدتولیدی تملک شده در اختیار بانک‌ها قرار دارند، تصریح کرد: ۲۱ مورد نیز با وجود اینکه در تملک بانک‌ها قرار دارند،  سرمایه گذار در حال فعالیت است و ۵۰ واحد نیز به دلیل مشکلات قضایی دچار مشکلاتی هستند.

وی به اهمیت رسیدن به اهداف رشد اقتصادی برای رفاه اقتصادی مردم استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای نیمه فعال که با ظرفیت ۳۰ تا ۷۰ درصد کار می‌کنند نیز ظرفیتی بالایی در رشد اقتصادی استان دارند که برای این واحدها نیز برنامه‌های حمایتی عملیاتی تعریف شده است.

*تقویت نگاه توسعه صنعتی

مدیرکل صمت مازندران از تقویت نگاه توسعه صنعتی در استان خبر داد و گفت: برای تقویت این بخش نیاز به حمایت از دستگاه‌های اجرایی استان داریم.

مدیرکل صمت مازندران در ارتباط وضعیت برپایی نمایشگاه‌های صنفی در استان و نارضایتی صاحبان کسب و کار از تعدد برپایی این نمایشگاه‌ها گفت: چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه در دست بررسی پس از آسیب‌شناسی با رسانه‌ها در این بخش صحبت می‌کنم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران به ماموریت بازرسان و ناظران جهت جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی استان اشاره کرد و گفت: از یکم تیرماه سال گذشته تاکنون ۱۳۸ هزار مورد بازرسی انجام شد که برای ۱۲ هزار و ۶۴۰ واحد صنفی به ارزش ۷۲۹ میلیارد تومان پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند.

*۵۴میلیارد تومان حقوق دولتی معادن درمازندران وصول شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۵۴میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده است، گفت:‌ از آن جایی که بیشتر معادن استان به دلیل حساست‌های زیست محیطی و منابع طبیعی استان آسیب به نوعی آسیب‌زا هستند بیشتر این دریافتی از معادن برای رفاه و خدمات بیشتر مردم همان منطقه هزینه شده است.

مدیرکل صمت مازندران همچنین در خصوص فعالیت کارخانه سیمان نکا گفت که این کارخانه به دلیل مواد اولیه بی‌کیفیت منطقه تقاضای جابجایی چهار هکتاری عرصه جدید منابع طبیعی را کرده است که این موضوع در حال پیگیری است.

کهنسال تصریح کرد: سیمان نکا در پروانه بهره برداری فعالیت در ۳۸۰ هکتار را دارد که تاکنون طبق مقررات ۱۲۰ هکتار واگذار شده است، اما به دلیل مصالح بی کیفیت در عرصه‌های واگذاری شده، تقاضای جابجایی عرصه را دارد. *واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت

مدیرکل صمت مازندران در پاسخ به خبرنگاری، از واگذاری مجدد نساجی قائمشهر به دولت خبر داد. وی با اشاره به اینکه رسالت شهرداری بنگاه‌داری نیست و واگذاری نساجی به شهرداری قائمشهر اتفاق خوبی نبود، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ سرمایه‌گذاری راغب نیست نساجی را در اختیار بگیرد. وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم نساجی مجدداً احیا و رقابت‌پذیر شود و با بروزرسانی ماشین آلات مجددا به سرمایه‌گذار دارای اهلیت واگذار شود.