نوای ایران
نوای ایران
بزرگ‌ترین کمپین تحریم انتخابات در ۴۵ سال گذشته شکست خورد

 

بزرگ‌ترین کمپین تحریم انتخابات در ۴۵ سال گذشته شکست خورد
پروژهٔ بی‌سابقهٔ تحریم انتخابات که از پارسال توسط دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آن‌ها طراحی شده بود با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند آن هم در حالیکه رسانه‌های ضدانقلاب تلاش داشتند مشارکت زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند و در این مسیر طیف گسترده‌ای از دولت‌های خارجی و گروهک‌های تروریستی را همراه کردند نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند.
با این حال میزان مشارکت در اکثر حوزه‌ها به حدی بود که در پای صندوق‌های رأی صف‌های طولانی شکل گرفت و انتخابات سه بار تمدید شد و در نهایت به صورت رسمی رأی گیری ساعت ۲۴ به پایان رسید.
پس از تلاش‌های بسیار کشورهای غربی و همچنین رسانه‌ها و نماینده‌های اجیرشده غرب برای تأثیر بر انتخابات اخیر مردم ایران بار دیگر با حضور گسترده خود از نخستین ساعات روز جمعه ثابت کردند که پای نظام و ولایت ایستاده‌اند و به حق تعیین سرنوشت خود و اهمیت نقش مجلس در اداره کشور واقفند.
علی‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌های بیگانه برای تحریم انتخابات و تلاش برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی، حدود ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و رقم قطعی مشارکت در انتخابات بیش از ۴۰ درصد اعلام شد.

در همین باره مردم مازندران که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آراءِ خود را به صندوق‌های انتخابات انداختند و در سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی شامل ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار حضور یافتند، همواره در مشارکت انتخاباتی نقشی برجسته و پررنگ‌ داشتند و حتی در برخی دوره‌ها نام مازندران را در بین استان‌های پیشتاز و برتر انتخابات قرار داده‌اند.
سال ۱۴۰۰ در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ مازندرانی واجد شرایط رأی دادن بودند که یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۷۹ نفر معادل ۶۰.۷ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند.
در انتخابات مجلس یازدهم و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز که ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار مازندرانی واجد شرایط حضور در انتخابات بودند که ۴۵.۶۵ درصد مشارکت توسط مازنی‌ها ثبت شد و این استان در جدول تفکیک استانی مشارکت انتخاباتی روی پله هجدهم قرار گرفت.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که سال ۱۳۹۶ برگزار شد نیز مازندران ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۸۲ نفر جمعیت رای دهنده داشت که ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۶ نفر با شرکت در آن انتخابات، مشارکت ۹۱ درصدی برای این استان ثبت کردند تا این استان پس از یزد دومین استان از نظر بالا بودن میزان مشارکت انتخاباتی باشد.

استاندار مازندران میزان مشارکت مردم را در انتخابات این دوره پرشور و شعور برشمرد و آن را عالی دانست.
سید محمود حسینی پور در نشست ستاد انتخابات استانداری مازندران با بیان اینکه مردم مازندران حماسه بزرگی آفریدند، افزود: مردم استان برگ زرین دیگری در تقویم سیاسی استان ثبت کردند.

وی ضمن تقدیر از حضور معنادار مردم به رغم بمباران تبلیغاتی دشمنان و هجمه‌های آنان افزود: مردم عزیز و وفادار استان مازندران که سبقه دیار علویان دارند، توانستند با حضور پرشعور و پرشور، یک بار دیگر اهداف دشمنان را خنثی کنند و عزت و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشاند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از عید نوروز امسال بر اهمیت انتخابات تاکید داشته‌اند، گفت: مردم با حضور در انتخابات با مقام معظم رهبری و امام حاضر تجدید بیعت کردند.
حسینی‌پور درباره میزان مشارکت مردم استان با عنوان اینکه حضور مردم در انتخابات پرشور بوده است، گفت: در شهرستان‌های مختلف، مردم حضور پرشوری در انتخابات داشته‌اند.
در همین باره حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه پیروز رقابت انتخاباتی ملت بزرگ و سرفراز ایران است، اظهار داشت: همه کاندیداهایی که وارد صحنه انتخاباتی شدند چه رای آورده و چه رای نیاورده باشند و همچنین مردمی که پای صندوق‌ها حاضر شدند، چه کاندیدای مورد نظرشان رای آورده یا نه، پیروز میدان هستند چرا که به تکلیف خود که عبارت از مشارکت در انتخابات بوده عمل کرده‌اند.