1
تیرنگ از آیین افتتاح 117 مرکز خدمات بهزیستی در مازندران گزارش می دهد؛

مثبت زندگی

  • کد خبر : 9439
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
مثبت زندگی
 در استان مازندران هم 117 مرکز مثبت زندگی  با حضور حسین زادگان استاندار مازندران، گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان و معاونانش، رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امینی مدیرکل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران و... همزمان با کشور افتتاح شد.

تیرنگ نیوز- سرویس اجتماعی: آیین افتتاح همزمان 2400 مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی) در سراسر کشور توسط دکتر روحانی ریاست جمهور صورت پذیرفت. لازم به ذکر است در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز حضور داشتند.

به گزارش تیرنگ این اقدام در گام دوم شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده ها به همت سازمان بهزیستی کشور محقق شد.

در استان مازندران هم 117 مرکز مثبت زندگی  با حضور حسین زادگان استاندار مازندران، گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان و معاونانش، رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امینی مدیرکل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران و… همزمان با کشور افتتاح شد.

همه سمن ها و تشکل ها پای کار بیایند

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این مراسم با مثبت خواندن مشارکت تشکل های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی در مسائل جامعه به ویژه مسائل مرتبط با بهزیستی اظهار کرد: باید بپذیریم دستگاه های دولتی به تنهایی نمی توانند و نباید بار نیازها و مسائل جامعه را بدوش بکشند. ما هم نیاز است مانند کشورهای توسعه یافته با دخیل کردن بخش خصوصی و مردم در امور مختلف و سپردن وظایف به آن ها بخش مهمی از مسائل را مرتفع سازیم. به ویژه در سازمان بهزیستی به دلیل گستردگی فعالیت ها حتما باید از ظرفیت تشکل های مردمی بهره برد.

وی با اظهار اینکه خوشبختانه تحولات اخیر بهزیستی مثبت و رو به جلوست، افزود: تسهیل زندگی جامعه هدف، کاهش هزینه ها را در پی دارد و در مجموع جامعه را به سمت توسعه سوق می دهد.

استاندار مازندران، توزیع عادلانه خدمات و شفافیت را یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی در دوره مدیریت فعلی دانست و گفت: هرچه خدمات عادلانه تر توزیع شود میزان رضایت مردمی و نشاط اجتماعی افزوده خواهد شد.

حسین زادگان تصریح کرد: امیدواریم با رویکرد جدید و ایجاد مراکز مثبت زندگی خدمات شایانی به جامعه هدف ارائه گردد. البته نیاز است همه سمن ها و تشکل ها به ویژه نهادهای تخصصی و مرتبط با بهزیستی پای کار بیایند و با مشارکت هم مسائل موجود را مرتفع سازند.

وی در ادامه به شعار هر روستا یک سمن اشاره کرد و گفت: در نظر داریم 300 هزار سمن در حوزه روستایی فعال کنیم که اگر این مهم محقق شود شاهد جامعه ای پاک، شاد و عاری از بیکاری و اعتیاد را شاهد خواهیم بود.

استاندار مازندران در پایان، افتتاح مراکز مثبت زندگی را عاملی برای تحول در سازمان بهزیستی خواند و افزود: در حوزه های مرتبط با بهزیستی در بسیاری موارد، شاهد  بیشترین رشد را در سطح کشور بودیم و امیدواریم این روند در ادامه با سرعت و دقت بیشتری صورت پذیرد.

تحت پوشش قرار گرفتن 51 هزار خانوار

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح همزمان 2400 مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی هستیم که 117 مرکز آن در استان مازندران راه اندازی خواهد شد.

وی خدمات قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی را شامل ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه ، ثبت درخواست و تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین ،‌ مصاحبه اولیه ، اخذ و بررسی مدارک ، بازدید منزل، تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏ های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی، ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی و معرفی نامه، پیگیری امور مددکاری خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه ‏ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی معرفی کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران، هدف از این کار را بردن خدمات قابل ارائه بهزیستی به دل جامعه و مردم محور کردن خدمات برشمرد و افزود: یکی از نکات مثبت خدمات مثبت زندگی، تشکیل پرونده الکترونیک برای همه جمعیت تحت پوشش است.

گوهردهی با بیان اینکه با افتتاح این مراکز در مازندران بالغ بر 51 هزار خانوار تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: در این مراکز بالغ بر 580 نیروی تحصیلکرده جوان بکارگیری می شوند و خدمات مدنظر را ارائه خواهند داد.

وی در پایان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت ‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏ های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان، ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی را از جمله اهداف راه اندازی این مراکز برشمرد.

لینک کوتاه : http://tirangnews.ir/?p=9439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.