تیرنگ نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه ستاد هماهنگی تشکلهای دانشآموزی استان گفت: تشکلهای دانشآموزی؛ بستری مناسب برای تربیت تمام ساحتی دانشآموزان است.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «مصطفی عابدی» در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر دوهزار شهید فرهنگی و دانشآموزی استان با اشاره به ۴ تشکل رسمی و ۲ تشکل غیر رسمی دانشآموزی استان گفت: تشکلهای دانشآموزی با هدف شکوفائی و بارورکردن استعدادهای نهفته دانشآموزان و ایجاد روحیه مشارکت، همکاری و تعاون در بین دانشآموزان و تمرین مدیریت در قالب شوراهای دانشآموزی فعالیت میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی نخستین و مهمترین رسالت آموزش و پرورش کشور است، خاطرنشان کرد: برای اینکه این اتفاق بیفتد مدرسه باید به یک نهاد تربیتی و فرهنگی تبدیل شود و در این راستا تشکلهای دانشآموزی یکی از ابزارهای قوی آموزش و پرورش برای انجام این رسالت خطیر است. تشکلها میتوانند به مدرسه در تحقق این رسالت بزرگ یاری رسانده و ما به این همکاری امیدواریم.
وی تشکلهای دانشآموزی را گروهی هدفگرا برشمرده و افزود: دانشآموزان برای اینکه معضلی اجتماعی، فرهنگی و مسئلهای را در سطح اهداف خودشان حل کنند از تشکیلات استفاده میکنند و از مشارکت در فعالیتها حس خوبی دریافت میکنند. ما بسیاری از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در استان و شهرستان را مدیون تشکلهای دانشآموزی و حضور آنان هستیم. از این پس نیز امیدواریم با رویکردی جدید بهویژه در زمینههای فرهنگی و تربیتی به الگوی جدیدی از همکاری دست یابیم.
عابدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به لزوم هماهنگی و پیشرفت تشکلهای دانشآموزی و عدم موازیکاری و حضور منسجم تشکلها، بیان داشت: تشکلهای دانشآموزی در کنار یکدیگر برای تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی، با هدف آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با این آرمانها، همکاری و تلاش مضاعفی خواهند کرد. تشکلهای دانشآموزی برای رشد و ارتقاء آگاهیهای دانشآموزان در زمینه نشر ارزشهای انقلاب ظرفیت عظیمی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با بیان اینکه هر دانشآموز در دوران تحصیل خود فرصت حضور در چهار تشکل سازمان دانشآموزی، بسیج، انجمن اسلامی و هلال احمر را دارد، گفت: هر کدام از این چهار تشکل با توجه به اساسنامه خود اهدافی برای تربیت اعضای خود تعریف کرده که در نهایت دانشآموزان عضو این تشکلها در عرصههای مختلف اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، سازندگی، ورزشی، علمی، دفاعی امدادی و غیره به اهداف مدنظر دست مییابند.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه پرورش استعدادهای نوجوان اهمیت بسزایی دارد با ایجاد تشکلهای دانش آموزی زمینه شکوفائی استعداد ها وبارور نمودن آن فراهم می شود. درست است که دانشآموز باید تشکیلاتی باشد ولی نگاه ظاهری نباید جای محتوا را بگیرد. هدف از اجرای همه برنامهها ارتقاء پرورش مربی و متربی است و بدون حضور و تربیت دانشآموز برنامههای سازمان مفهومی نخواهد داشت.
- منبع خبر : روابط عمومی